Download de presentatie
GepubliceerdMathijs Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem
2
Wat zijn de voor- en nadelen Wat is de rol van social media
Wat is social media? Wat zijn de voor- en nadelen van social media? Wat is de rol van social media in marketing en internet strategie?
3
Vormen van social media
-Fotosites (Flickr, Picasa, Photobucket) -Microblogs (Twitter, Tumblr, Jaiku) -Social Bookmarking (Delicious) -Social Networking(Facebook, Hyves, Google+) -Social Newssites (Digg, Indymedia) -Weblogs (Blogger.com, Wordpress) -Videosites (Youtube, Dialymotion, Dumpert)
4
Wat is social media? -Internettoepassing om informatie op een vriendelijke en leuke manier te delen. -Teksten (bijv. chatberichten) -Muziek -Beeld (bijv. foto’s en filmpjes) -Social media: Media die je laat socialiseren met de omgeving waarin je je bevindt.
5
Voordelen van Social media
-Actueel; nieuws verspreid zich snel -Zeer geschikt voor marketing en om bedrijven te bereiken -Snel doorzoekbaar -Objectief; wordt gebruikt door veel mensen (wisdom of the crowd) -Scoren goed in zoekmachines -Laat mensen op een eenvoudige manier voldoen aan de basis behoeften van Maslow
6
Nadelen van social media
-Resultaten worden vertoont op basis van democratie -Negatieve publiciteit die leidt tot social media richtlijnen -Niet erg betrouwbaar -Ruzie en conflicten kunnen snel escaleren (facebook moord)
7
De rol van Social media in Marketing & internetstrategie
-5 Basisbehoeften (Maslow) -Social media geven eenvoudige mogelijkheid tot voldoening -Goedkope dialoog -Sneller maatschappelijk aanzien -Belangrijke rol in relatie marketing en Public Relations
8
Conclusie -Social media is dus… -Voor- en nadelen
-Wat is de rol van Social Media?
9
Einde presentatie Oscar en Jochem V4
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.