Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Kwesties rond ict verbonden
Wat kan ik gebruiken? Hoe kan ik het gebruiken? Hoe kan ik het arrangeren? Onderwijskundige en ict-er: Spreken we elkaars taal? Verbinding in de school! Wat weet ik eigenlijk van nieuwe ontwikkelingen?
2
Leren en ict verbonden = Motiveren en betrokken onderwijs
Verhogen motivatie Verhogen betrokkenheid Aansluiten bij de (be)leefwereld Skills als samenwerken, communicatie, ict-geletterdheid, burgerschap Voorbereiden op de wereld/ toekomst Hogere opbrengsten
3
Thema’s van de school/ bouw/ …
Kennisdeling over ICT organiseren Ict en het jonge kind Thema’s van de school/ bouw/ … Digiborden Opbrengsten Taal Rekenen Zelfstandig werken Probleemoplossend denken Samenwerken( d leren ) Communiceren Differentiëren Onderwijs op maat Onderwijsbehoefte Directe instructie Gelaagde instructie Elo Activerende digitale didactiek OGO en ict Digitaal portfolio Ict ipv nieuwe methode; onderzoekend leren Natuur en techniek 21st century skills Aansluiten bij de wereld van het kind Ict & zorg Mediawijsheid Ict-materialen Ict-geletterdheid
4
Activerende didactiek Leren en ict school- onderwijsontwikkelonderwerp
wie gaat daar over wie is de ict-er Hoe verbinden we? wat willen we bereiken welke onderwerpen onderwijs én leerkrachtvaardigheden
5
Voorbeidende bijeenkomst overleggen
mei Januari ---- maart/april Sep, oktober schoolbezoeken voor de zomer Gedurende de rit
6
16 mei (miniconferentie) uitwisselen
Planning , afspraken 21 september 26 oktober 23 november 18 januari 7 maart 16 mei (miniconferentie) uitwisselen
7
We werken in een wiki Wat is een wiki? Wiki in plain english
Wat is onze wiki ; “SPO Utrecht ict verbonden” Huiswerk Reageren op elkaar Onderwijsarrangementen delen en feedback Miniconferentie
8
Wie ben je en wat kom je doen
Stel je voor, stel je school voor, stel je plan voor… Werken aan je plan Toegang tot de wiki Geleid door Louis Zet je plan op de wiki Reageer op de anderen
9
Start in de les en voed elkaar …
Maak een leerarrangement Activerende didactiek; kind is actief Ict en je onderwerp verbonden Bedenk hoe je je collega’s betrek (Bouw/team)
10
Opdracht voor de volgende keer
Wat? Maak een lesarrangement , breed/smal (met ict en-of het bord) Gebruik iets uit je methode, ipv de methode Gebruik interactieve didactiek; dwz de kinderen actief Bedenk hoe je communiceert in de school/ team bouw. Hoe? Eerst met twee; groepje/ collega (Kies bouwgenoten) Vraag hulp als nodig; collega’s, Elleke, spo-medewerkers Uitkomst? Sla het resultaat op op de wiki Klaar? Lees de arrangementen van anderen en geef commentaar
11
Weet jij wie ik ben? weet jij wat ik nodig heb in mijn toekomst?
‘trends’ profiel van de ‘lerende’ profiel van ICT - transitie profiel van het onderwijs
12
naast traditionele functies ook semantische spellchecker Google Maps
Onderwijs straks?? Calculator Spelly naast traditionele functies ook semantische spellchecker Google Maps Google Lattitude waar ben ik en naar wie ga ik toe Internet pro-actief ‘TED-Tool’ Onderwijs Nu Rekenen ‘basis’vaardigheden automatiseren Taal spelling “en dan nog wat andere vakken...”
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.