Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSiebe Veenstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago
2
2 Geslacht en leeftijd panelleden
3
3 Driekwart kent geen Rotaryleden in omgeving 7% is lid van een club op basis van professionele positie
4
4 Meeste mensen hebben neutraal tot positief beeld van Rotary
5
5 Rotarylid is mens als ieder ander
6
6 Rotary vooral eliteclub
7
7 Nauwelijks zicht op activiteiten Rotary
8
8 Hoe denken Rotarians er zelf over?
9
9 Aantal jaren lidmaatschap
10
10 Leeftijd leden
11
11 Heeft Rotary anno 2004 nog bestaansrecht?
12
12 Als Rotary niet bestond, zou u dan betrokken willen worden bij de oprichting?
13
13 Belangrijkste reden waarom u lid bent geworden
14
14 Belangrijkste reden om lid te blijven
15
15 Voelt u zich in het dagelijkse leven Rotarian?
16
16 Bent u trots op Rotary?
17
17 Wordt er voldoende aandacht besteed aan vocational service, de beroepspraktijk?
18
18 In afgelopen 4 weken buiten gezin of familie over Rotary gesproken?
19
19 Heeft Rotary een goed imago of verdient Rotary beter?
20
20 Heeft Rotary anno 2004 een maatschappelijke rol?
21
21 Bij een kwart van de clubs wordt eigenlijk te weinig gesproken over morele dilemma’s
22
22 De helft van de leden heeft geen baat gehad bij hulp van Rotary (of mede- Rotarians) bij morele vraagstukken binnen de beroepspraktijk
23
23 Meerderheid van de leden vindt dat Rotary met versterkte kracht de morele verwildering of het verlies van waarden en normen moeten aanpakken
24
24 Meerderheid goed bekend met “Four Way Test” 1.Is het waarheid? 2.Is het redelijk? 3.Is het ten dienste van alle betrokkenen? 4.Draagt het bij aan een betere wereld?
25
25 De “Four Way Test” zou sterker uitgedragen moeten worden, zodat deze vaker wordt toegepast
26
26 Rotarywaarden zijn een leidraad in zowel het werk als daarbuiten Deze waarden zijn voor mij …
27
27 Rotary voegt iets toe aan het denken en handelen als het gaat om het beroep (branche of brancheorganisatie)
28
28 Hoge animo toekomstige Vocational projecten over beroepservaring/beleving en kennisoverdracht
29
29 Een minderheid ziet geen nut in haalbaarheidsonderzoek naar landelijk Vocational initiatief waarbij te denken valt aan een Vocational Instituut voor arbeid, beroep en ethiek of een universitaire leerstoel/studiebeurzen
30
30 Rotarian verwacht neutraal tot negatief beeld van “buitenwereld”
31
31 Voorbeeldfunctie en “service above self” belangrijk voor Rotarians
32
32 Rotary dient vooral maatschappelijk belang
33
33 Rotarian voelt zich verbonden met club, taakomschrijving is duidelijk
34
34 Rotarian best bekend met plannen eigen club
35
35 Samenwerking tussen clubs noodzakelijk voor sterke profilering Rotary
36
36 Speldje wordt regelmatig gedragen
37
37 Samenvatting
38
38 Imago van Rotary bij werkende klasse diffuus Rotarians vinden dat Rotary beter heeft verdiend
39
39 Verwachtingen en potentie van Rotary is groots maar wordt zowel intern als extern onvoldoende waargemaakt
40
40 Rotary zou zich (deels) moeten verheffen boven clubniveau om mee te kunnen spelen in het maatschappelijke krachtenveld
41
41 Dank voor uw aandacht Zie voor meer informatie: www.motivaction.nl
42
42
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.