De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Sander Schenk | Gebruikersdag 2014. 1 Voortgang meten? Rendement vergroten? Tijd besparen?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Sander Schenk | Gebruikersdag 2014. 1 Voortgang meten? Rendement vergroten? Tijd besparen?"— Transcript van de presentatie:

1 Sander Schenk | Gebruikersdag N@tschool 2014

2 1

3 Voortgang meten? Rendement vergroten? Tijd besparen?

4 Summatief Formatief Toetsen om te leren Toetsen om te beslissen

5

6 Bron: http://goo.gl/F06u8http://goo.gl/F06u8

7 Herhaaldelijk toetsen = beter leren?

8 Bron: weblog Wilfred Rubens http://www.te-learning.nl/blog/?p=8166

9 Bron: Faculty Focus http://www.facultyfocus.com/articles/teaching-and-learning/cumulative-exams-motivate-students/

10 2

11 Bekende toetspakketten Questionmark Perception Maple TA Testvision Wintoets/Quayn Remindo Toets Teletoets Surpass

12 Andere toetsinstrumenten Peerwise Drillster Teleform/ConTest Toetsmodules in ELO’s

13 3

14 Digitaal toetsen ≠ multiple choice

15 Bron: http://goo.gl/VlnOqhttp://goo.gl/VlnOq Bron: http://goo.gl/r0nQmhttp://goo.gl/r0nQm

16 Bron: http://psycnet.apa.org/journals/xap/20/1/3/http://psycnet.apa.org/journals/xap/20/1/3/

17

18 Bron: blog Wilfred Rubens http://goo.gl/gmv4dhttp://goo.gl/gmv4d Bron: blog Donald Clark http://goo.gl/4xYtUhttp://goo.gl/4xYtU Bron: De Luie Leraar http://goo.gl/wAg3lhttp://goo.gl/wAg3l

19 Con- structie- regels Goede bron: http://goo.gl/b1fQ9 http://goo.gl/b1fQ9

20 4

21

22 Random vraagtrekking?

23 Waterscheiding nodig? Formatieve vragen Summatieve vragen

24 Formatieve toets? Liever vaker en relatief kort houden Summatieve toets? Hoe meer vragen je stelt hoe beter, want betrouwbaarder resultaat

25 Test de toets

26 5

27 Capaciteit is altijd lastig issue gebleken voor grootschalig digitaal toetsen

28 Be prepared… bij high-stakes computertoetsen mag er niets misgaan

29 “Gebruik de meest fantastische systemen om papieren examens aan te maken, neem ze daarna met papier en pen af en gebruik weer fantastische systemen om de antwoorden in te lezen en te verwerken. DAT is pas efficiënt.” Bron: Theo Schijf op LinkedIn-discussie http://goo.gl/3mUnnhttp://goo.gl/3mUnn

30 Bron: Volkskrant http://goo.gl/wOqF5 Zie ook: Why I mark on-screen http://goo.gl/ce8fQ

31 6

32 Wat iedere docent moet kunnen De kwaliteit van een toets en toetsvragen (items) beoordelen op basis van een toets- en itemanalyse Acties definiëren die op basis van een toets- en itemanalyse genomen moeten worden

33 De meeste toetspakketten hebben een “TIA”-module Zie voor video: http://vimeo.com/23377992 http://vimeo.com/23377992

34 Learning analytics en toetsen?

35 7

36 Score-cijfertransformatie

37 Koppeling naar cijferadministratie

38 Bron: Volkskrant http://goo.gl/mmSDg http://goo.gl/mmSDg Zie ook “Ruilen” op http://goo.gl/hlV7k http://goo.gl/hlV7k Denk vooraf na over inzage

39 8

40 Toets geanalyseerd, wat nu? Direct Vragen laten vervallen? Extra antwoord goed rekenen? Procedures aanscherpen? Later Vragen verbeteren? Meer vragen in toets opnemen? Toetsbeleid aanpassen?

41 9

42 Credit afbeelding: Ibai Lemon “Good assessment material is costly, so why not share it across schools and institutions? Not sharing is probably one of the biggest wastes of capital in education.” Citaat van C.P.M. van der Vleuten et al. in “The assessment of professional competence: building blocks for theory development”

43 10

44 ‘Cum Laude’ Ontwikkeling gericht op summatief Secure browser (extern, open source) Extra beveiligingscodes (optioneel) In productie per september Client blijft voorlopig bestaan …daden in N@tschool-toetsmodule

45

46

47


Download ppt "Sander Schenk | Gebruikersdag 2014. 1 Voortgang meten? Rendement vergroten? Tijd besparen?"

Verwante presentaties


Ads door Google