Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEmmanuel Vink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Sander Schenk | Gebruikersdag N@tschool 2014
2
1
3
Voortgang meten? Rendement vergroten? Tijd besparen?
4
Summatief Formatief Toetsen om te leren Toetsen om te beslissen
6
Bron: http://goo.gl/F06u8http://goo.gl/F06u8
7
Herhaaldelijk toetsen = beter leren?
8
Bron: weblog Wilfred Rubens http://www.te-learning.nl/blog/?p=8166
9
Bron: Faculty Focus http://www.facultyfocus.com/articles/teaching-and-learning/cumulative-exams-motivate-students/
10
2
11
Bekende toetspakketten Questionmark Perception Maple TA Testvision Wintoets/Quayn Remindo Toets Teletoets Surpass
12
Andere toetsinstrumenten Peerwise Drillster Teleform/ConTest Toetsmodules in ELO’s
13
3
14
Digitaal toetsen ≠ multiple choice
15
Bron: http://goo.gl/VlnOqhttp://goo.gl/VlnOq Bron: http://goo.gl/r0nQmhttp://goo.gl/r0nQm
16
Bron: http://psycnet.apa.org/journals/xap/20/1/3/http://psycnet.apa.org/journals/xap/20/1/3/
18
Bron: blog Wilfred Rubens http://goo.gl/gmv4dhttp://goo.gl/gmv4d Bron: blog Donald Clark http://goo.gl/4xYtUhttp://goo.gl/4xYtU Bron: De Luie Leraar http://goo.gl/wAg3lhttp://goo.gl/wAg3l
19
Con- structie- regels Goede bron: http://goo.gl/b1fQ9 http://goo.gl/b1fQ9
20
4
22
Random vraagtrekking?
23
Waterscheiding nodig? Formatieve vragen Summatieve vragen
24
Formatieve toets? Liever vaker en relatief kort houden Summatieve toets? Hoe meer vragen je stelt hoe beter, want betrouwbaarder resultaat
25
Test de toets
26
5
27
Capaciteit is altijd lastig issue gebleken voor grootschalig digitaal toetsen
28
Be prepared… bij high-stakes computertoetsen mag er niets misgaan
29
“Gebruik de meest fantastische systemen om papieren examens aan te maken, neem ze daarna met papier en pen af en gebruik weer fantastische systemen om de antwoorden in te lezen en te verwerken. DAT is pas efficiënt.” Bron: Theo Schijf op LinkedIn-discussie http://goo.gl/3mUnnhttp://goo.gl/3mUnn
30
Bron: Volkskrant http://goo.gl/wOqF5 Zie ook: Why I mark on-screen http://goo.gl/ce8fQ
31
6
32
Wat iedere docent moet kunnen De kwaliteit van een toets en toetsvragen (items) beoordelen op basis van een toets- en itemanalyse Acties definiëren die op basis van een toets- en itemanalyse genomen moeten worden
33
De meeste toetspakketten hebben een “TIA”-module Zie voor video: http://vimeo.com/23377992 http://vimeo.com/23377992
34
Learning analytics en toetsen?
35
7
36
Score-cijfertransformatie
37
Koppeling naar cijferadministratie
38
Bron: Volkskrant http://goo.gl/mmSDg http://goo.gl/mmSDg Zie ook “Ruilen” op http://goo.gl/hlV7k http://goo.gl/hlV7k Denk vooraf na over inzage
39
8
40
Toets geanalyseerd, wat nu? Direct Vragen laten vervallen? Extra antwoord goed rekenen? Procedures aanscherpen? Later Vragen verbeteren? Meer vragen in toets opnemen? Toetsbeleid aanpassen?
41
9
42
Credit afbeelding: Ibai Lemon “Good assessment material is costly, so why not share it across schools and institutions? Not sharing is probably one of the biggest wastes of capital in education.” Citaat van C.P.M. van der Vleuten et al. in “The assessment of professional competence: building blocks for theory development”
43
10
44
‘Cum Laude’ Ontwikkeling gericht op summatief Secure browser (extern, open source) Extra beveiligingscodes (optioneel) In productie per september Client blijft voorlopig bestaan …daden in N@tschool-toetsmodule
45
46
47
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.