De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk

2 Internet revolutie

3 Business modellen B2B – Business to Business
B2C – Business to Consumer B2PA – Business to Public Administration PA2PA – Public Administration to Public Administration PA2C – Public Administration to Consumer C2C – Consumer to Consumer Non-profit

4 Dot.com Bubble

5 Samenwerking ICT / Marketing

6 Offline -> Online

7 Ansoff: online Marktpenetratrie Marktontwikkeling Productontwikkeling
UPC – Social Media Marktontwikkeling Bol.com - Mediawinkel Productontwikkeling T-Mobile – Online forum voor Q&A’s Diversificatie Nike.com – Design your own shoes

8 Internet business models

9 Ondernemen in moderne Economie
Bricks & Mortar Fysieke aanwezigheid: Videotheek om de hoek Clicks & Mortal Mediamarkt Clicks only / Pure Players Wehkamp.nl Clicks & Content Startpagina.nl

10 Brick & Click Fuseren van online/offline Voorbeeld: Ebay – Soteby’s

11 On- en offline van elkaar leren
Location & Hosting Google / Yahoo Marketing & Presentation Hoe wordt het merk gezien? - Nespresso Payment iDEAL / Pay-pall / PIN Security Hackers virussen Fulfillment Tijdig leveren


Download ppt "Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn"

Verwante presentaties


Ads door Google