Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNora Hendriks Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
T AAK 5 B : HET LANDSCHAP VAN ( S ) CRM SOFTWARE Sarah Vanoverbeke 3MAS
2
INHOUDSTAFEL Doelstelling App 1: Microsoft Dynamics CRM App 2: Zoho CRM App 3: SAP App 4: Salesforce App 5: SugarCRM App 6: SproutSocial Bronnen
3
DOELSTELLING Zicht krijgen op belangrijkste (S)CRM apps O.b.v. infografiek & informatie internet
4
M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief Veiliger in de cloud Snelle implementatie online geen vereisten Flexibele betalingsmogelijkheden Gratis proefperiode (30 dagen) Ondersteuning door hulpprogramma’s verhoogt gebruiksvriendelijkheid Uitgebreide service Verkoop Klantenservice Marketing Uitgebreide CRM
5
M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief Overal beschikbaar Teamgericht (info delen tussen teams) Betrouwbaar en veilig Minder onderhoud/ beheer Volwaardig intranet Minder IT kosten Mogelijk om op elk moment alle klant- en productinformatie te raadplegen (up to date!) Integratie mogelijk met Salesforce & Intuit Beschikbaar in 41 talen = wereldwijd gekend
6
M ICROSOFT DYNAMICS CRM Positief (specifiek) Meer zicht op opportuniteiten bij bestaande klanten Automatische routeplanner zorgt dat geen enkele klant vergeten wordt Bezoekrapporten worden automatisch omgezet in acties
7
M ICROSOFT DYNAMICS CRM Negatief Complex Eerder voor grote bedrijven Populariteit: medium Niet mogelijk op smartphone Werkt het best op Internet Explorer wat met andere browsers?
8
M ICROSOFT DYNAMICS CRM Voorbeelden gebruikers AS Adventure DL Chemicals Lotus Bakeries …
9
Z OHO CRM Positief Professioneel CRM systeem Ook voor kleinere bedrijven geen hardware investering vereist Betaalbaar staat bekend als goedkoop! Eerste drie gebruikers gratis Bedrijfsversie: € 25 per maand Geen duur onderhoudscontract enkel voor gebruik betalen
10
Z OHO CRM Positief Vergemakkelijkt bedrijfsprocessen Sales/ marketing/ relatiebeheer Automatisering taken Verbeteren van workflow Up to date overzicht van verkoopkansen Overzicht potentiële, bestaande klanten en contactpersonen Klachtenbeheer: klachten centraal behandelen en afwerken Leads worden vanaf website rechtstreeks naar systeem doorgesluisd Mail kan geïntegreerd worden overzicht per contactpersoon Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PQUibclX-x0 https://www.youtube.com/watch?v=PQUibclX-x0
11
Z OHO CRM Positief Gebruiksvriendelijke functionaliteit Flexibel per organisatie Betrouwbaar Via internet en mobiel altijd klantengegevens beschikbaar Mogelijkheid tot integratie met Google Apps & Intuit Veel gebruikers
12
Z OHO CRM Negatief Nieuw op de markt Bevat misschien nog kinderziektes? Nog niet voldoende uitgewerkt Geen controlesysteem ingebouwd (bv. telefoonnummers) Stelt geen prioriteiten Integratie is moeilijk geen API ter beschikking samensmelting met bestaande bedrijfssystemen is dus onmogelijk Geen onderscheid toekomstige & lopende activiteiten Service kan niet tippen aan concurrentie !
13
S AP ( CRM ON DEMAND ) Positief Zeer uitgebreid/ compleet systeem Alle soorten organisaties (klein tot groot) Gepersonaliseerd - flexibel Bestaat sinds 1972 veel expertise + zeer goede reputatie Betrouwbaar Wereldwijd veel gebruikers Beschikt over API integratie met bestaand bedrijfssysteem mogelijk Compatibel met andere SAP systemen (bv. ERP) Keuze: cloud - offline Beschikbaar op smartphone
14
S AP ( CRM ON DEMAND ) Positief (specifiek) Tijd besparen gegevensinvoer Datakwaliteit verbeteren Controlesysteem bv. dubbele invoer onmogelijk Altijd beschikking over actuele data Lagere mailretours
15
S AP ( CRM ON DEMAND ) Negatief Relatief hoge prijs (staat erom bekend) Zeer complex gebruiksvriendelijkheid? Geen integratie mogelijk met Google Apps, Salesforce & Intuit Voertaal = Engels
16
SALESFORCE Positief Wereldleider CRM sterk merk (reeds veel bewezen) Veel expertise professioneel Veel gebruikers (hoge populariteit) Snel Simpel gebruiksvriendelijk Zeer goede service Betrouwbaar Flexibel ‘on demand’ Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=BwaZwm2dTCA https://www.youtube.com/watch?v=BwaZwm2dTCA
17
S ALESFORCE Positief Alle soorten organisaties (klein tot groot) Beschikbaar op smartphone Stimuleert teamwork over hele organisatie Online: geen software of hardware nodig Beschikt over API integratie met eigen bedrijfssysteem mogelijk E-mail integratie mogelijk Veel gebruik van sociale media Mogelijkheid tot integratie met Google apps & Intuit
18
SALESFORCE Negatief Wordt ervaren als redelijk duur € 135 per gebruiker per maand
19
S UGAR CRM Positief Veel gebruikers Zeer goede reputatie Professioneel Betrouwbaar (in de cloud) Goede prijsstelling budgettair interessant Eenvoudig te installeren Goede dienstverlening/ service Veel mogelijkheden compleet Tijdsbesparing meer tijd voor klanten
20
SUGARCRM Positief Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=aoxcnAndCWg#t=281 https://www.youtube.com/watch?v=aoxcnAndCWg#t=281
21
SUGARCRM Positief Beschikt over API integratie met eigen bedrijfssysteem mogelijk Integratie met Google Apps Integratie met ERP systeem Integratie met social media Beschikbaar op smartphone
22
SUGARCRM Negatief Gebrek aan rapportage (!) Geen integratie mogelijk met Intuit
23
SPROUTSOCIAL Positief Focus op social media ! Zelfs integratie met LinkedIn Gebruiksvriendelijk veel ondersteuning Zeer goede prijsstelling Standaard: $ 39 per gebruiker per maand Gratis proefperiode (30 dagen) Betrouwbaar Mogelijkheid tot maken van allerhande analyses Bevordert teamwork binnen organisatie
24
SPROUTSOCIAL Positief Integratie mogelijk met Google Apps Beschikbaar op smartphone
25
S PROUTSOCIAL Positief Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=hipqrliBNDs https://www.youtube.com/watch?v=hipqrliBNDs
26
S PROUTSOCIAL Negatief Bestaat nog niet zolang (2004) nog niet zoveel gebruikers Geen integratie mogelijk met Salesforce & Intuit Beschikt niet over een API Voertaal = Engels
27
BRONNEN Microsoft Dynamics CRM http://www.getapp.com/microsoft-dynamics-crm-online- application http://www.getapp.com/microsoft-dynamics-crm-online- application http://www.microsoft.com/nl-be/cases/default.aspx ZOHO CRM http://webwereld.nl/algemeen/50148-test-zoho-crm-is- goedkoop--in-prijs-en-functionaliteit http://webwereld.nl/algemeen/50148-test-zoho-crm-is- goedkoop--in-prijs-en-functionaliteit http://www.getapp.com/zoho-crm-application
28
BRONNEN SAP http://www.getapp.com/sap-crm-on-demand- application http://www.getapp.com/sap-crm-on-demand- application http://www.sap.com/pc/bp/customer-relationship- management.html http://www.sap.com/pc/bp/customer-relationship- management.html http://global.sap.com/belgie/campaigns/2013_04_erp/c rm-bi-hrm-crm-voordelen.epx http://global.sap.com/belgie/campaigns/2013_04_erp/c rm-bi-hrm-crm-voordelen.epx http://www.companyinfo.nl/extra- diensten/CRM_CompanyConnector.php http://www.companyinfo.nl/extra- diensten/CRM_CompanyConnector.php
29
BRONNEN Salesforce http://www.getapp.com/salesforce-application http://www.customertalk.nl/nieuws/id6750- salesforcecom-leidt-sales-force-automation-magic- quadrant.html http://www.customertalk.nl/nieuws/id6750- salesforcecom-leidt-sales-force-automation-magic- quadrant.html http://www.salesforce.com/nl/ SugarCRM http://www.getapp.com/sugarcrm-application-1 https://www.brixcrm.nl/sugarcrm http://www.sugarcrm.com/ http://ecm2.nl/crm
30
B RONNEN SproutSocial http://www.getapp.com/sproutsocial-application http://www.cloudtools.nl/saas-samenwerken/review- sprout-social-social-media-dashboard-voor-teams/ http://www.cloudtools.nl/saas-samenwerken/review- sprout-social-social-media-dashboard-voor-teams/ http://sproutsocial.com/about
31
B EDANKT VOOR UW AANDACHT !
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.