Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElisabeth Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
2
BIG Challenge 152 deelnemers uit de veehouderij die samen fietsen en strijden tegen kanker en samen streven naar 1 miljoen euro ... Dat is een goed verhaal!
3
PR & Communicatie BC Samen kunnen we dit verhaal vertellen!
4
Communicatiekracht: Deelnemers: fietsers, lopers, vrijwilligers, sponsors 1 communicatiecaptain per team Ondersteuning vanuit de Commissie PR & Communicatie BC Commissie PR & Communicatie BC (gekoppeld aan teams) Ernie Maas (BC 2, BC 7, BC 16 en BC 17) Monique van Loon (BC 3, BC 9, BC 12) Ingrid van der Sterren (BC 1 en BC 5) Mathee Kamp (BC 8, BC 10, BC 11 en BC 13) Janneke Janssens (BC 4 en BC 15) Joyce Cornelissen (BC 6, BC 14 en BC 18) Hans Nachtweh (namens secr. en cie sponsoring)
5
Wat komt aan bod? Belang van publiciteit
Doelgroep, boodschap en strategie BIG Challenge Hoe BIG Challenge, jouw BIG Challenge-team en activiteiten effectief promoten? Gereedschapskist/ materialen op de website Persteam in de koersweek Verwachtingen Vragen van jullie -> FAQ-lijst?
6
Belang van publiciteit
7
Herman had een droom Ondanks zijn ziekte wilde Herman niet bij de pakken neer zitten. Hij wilde iets doen voor de sector waar hij zijn hele leven in gewerkt had en waar hij trots op was. Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker Trots in de sector vergroten Sectorpromotie realiseren
8
Ziekte kanker Veehouderij Afzien/sport/fietsen
9
Trots euro
10
Doelgroep en boodschap
11
Bekendheid BIG Challenge
Inschatting: > 50% in de veehouderij < 10% buiten de veehouderij
12
Doelgroep Afhankelijk van activiteit:
Benefietdiner plaatselijke ondernemers Biggenrace gezinnen met kinderen Spinningmarathon sporters
13
Boodschap Fietsen voor de strijd tegen kanker Vecht mee en doneer!
Veehouderij fietst tegen kanker om een bijdrage te leveren aan groot maatschappelijk probleem dat iedereen raakt Daarom streven 19 teams met 152 fietsers uit de veehouderij naar 1 miljoen euro
14
Maak het zo persoonlijk als mogelijk
15
Communicatie en publiciteit door de teams
16
BIG Challenge-activiteiten
Benefietdiners Benefietfeesten Biggenraces Spinningmarathon Open dagen Andere sponsoractiviteiten Vraag aan de teams: Voor wie organiseer je dit? Waarom? Hoe zorg je voor publiciteit?
17
1. Organiseren + stappenplan
2. Versturen persbericht + achtergrondinformatie Bel altijd even na of de informatie goed is aangekomen Stuur altijd een foto mee met het persbericht 3. Plaats de informatie op internet Eigen website bedrijf Via kalenders (o.a. landbouwagenda.nl) De pers neemt het vaak over 4. Nodig pers persoonlijk uit voor een evenement Geef een pershandboek (achtergrondinfo) 5. Nazorg Persbericht versturen + foto (regel fotograaf) Vermelden op internet ALTIJD BIG CHALLENGE OP DE HOOGTE HOUDEN
18
Slim communiceren Maak gebruik van je eigen netwerk!
Maak gebruik van de andere fietsers Vertel het tegen 5 mensen met verzoek of zij het ook tegen 5 mensen zeggen, etc. etc. Gebruik je eigen mensen (en denk aan je interne communicatie voor draagvlak, vergeet je collega’s niet). Maak gebruik van sociale media!
19
Media Persbericht naar: Regionale media (kranten, website en omroepen)
Vakbladen (regionaal en landelijk) (perslijst) Landelijke media: Hart van Nederland, DWDD, dagbladen (perslijst)
20
Maar ook…. Berichtje naar info@bigchallenge.eu
Oproep op Alpe d’HuZes-Linkedin-groep Bericht plaatsen op agenda’s van: - bigchallenge.eu - opgevenisgeenoptie.nl - landbouwagenda.nl - Uitinbrabant.nl enz.
21
Materialen BIG Challenge
Poster en flyer BIG Challenge Zeildoeken, beachflag Spaarvarkens Persbericht Boek BC Shirts Aanbod: Vormgeving flyer, poster, advertentie
22
Gereedschapskist
23
Inhoud gereedschapskist
Voorbeeld persbericht, FAQ, stappenplan, gebruik sociale media Voorbeelden poster, flyer en advertentie Overzicht beschikbare materialen Digitale handtekening mail Lenen: BIG Challenge-auto Documenten zijn te vinden op de deelnemerspagina achter de teamlogin
24
Persteam tijdens koerweek
25
Persteam BIG Challenge
Aanspreekpunt vooraf en tijdens koersweek Organiseert dagelijkse blogs van fietsers voor diverse media Stuurt nieuws en foto’s van BIG Challenge naar Nederlandse en Duitse pers Regelt interviews voor radio en tv met fietsers
26
Verwachtingen
27
Wat verwachten we van jullie?
Aanspreekpunt voor communicatie Communicatie verhalen uit eigen team naar pers Communicatie naar media bij activiteit Zelf ondersteuning vragen indien nodig Actiepagina team en fietsers in orde voor 1 april
28
Plannen Cie PR & Communicatie
Aanspreekpunt voor communicatie BC-breed Sparringpartner voor communicatie van de teams Aanbieden van achtergrondverhalen naar pers Zoeken ambassadeurs / boegbeelden Informatie op website BC 2014 Aanvullen gereedschapskist / middelen met o.a. FAQ
29
Alleen een dwaas blaast tegen de wind….
maar met zijn allen veranderen we zijn richting!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.