Download de presentatie
GepubliceerdAntoon Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Rapportage De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
2
Voorwoord Inhoud In deze rapportage vindt u de resultaten van het onderzoek genaamd ‘Klanttevredenheidsonderzoek’. Het doel van dit onderzoek was het in kaart brengen van de tevredenheid van de leden van golfclub De Hoge Kleij. De presentatie is opgezet volgens de vraagstellingen in de enquête. Per vraag worden de grafieken getoond die waardevolle informatie bevatten en van belang zijn t.a.v. het doel van het onderzoek. Wij wensen iedereen die deze presentatie bezichtigt veel plezier bij het bekijken ervan en hopen dat deze rapportage bijdraagt aan een goede discussie en besluitvorming. ‘s Hertogenbosch, 6 juni 2010 Erik Triepels Projectmanager
3
Inhoud Inhoud Verantwoording Resultaten onderzoek
Achtergrond doelgroep Accommodatie Oefenfaciliteiten Lessen Golfshop Secretariaat Caddiemasters Bar/restaurant Onderhoud baan Algemeen Overzicht rapportcijfers 1 / 40
4
Inhoud Doelgroep: Leden golfclub De Hoge Kleij
Verantwoording Doelgroep: Leden golfclub De Hoge Kleij Steekproef: 381 respondenten In totaal zijn 942 leden uitgenodigd om deel te nemen (responspercentage: 40,45%) Vragenlijst online: 29 april 2010 t/m 25 mei 2010 2 / 40
5
Achtergrond doelgroep
De steekproef bestaat uit 261 mannen en 120 vrouwen. 3 / 40
6
Achtergrond doelgroep
Gender 66,1% van de respondenten is 51 jaar of ouder. Slechts 12,5% van de steekproef is 40 jaar of jonger. 4 / 40
7
Achtergrond doelgroep
Deze grafiek toont de verdeling van de handicap over een zevental categoriën. De categorie ‘21-25’ is het meest vertegenwoordig (33,9%). 5 / 40
8
Achtergrond doelgroep
32% van de ondervraagden geeft aan reeds lid te zijn sinds ‘84-’87. De grafiek laat ook zien dat er veel leden bij komen de laatste jaren. Zo is 14,7% pas lid sinds 6 / 40
9
Achtergrond doelgroep
Het overgrote deel van de respondenten (46,7%) komt meerdere keren per week op de club. Slechts 23,4% geeft aan minder dan 1x per week aanwezig te zijn. 7 / 40
10
Accommodatie Respondenten hebben de verschillende aspecten beoordeeld op een schaal van 1 t/m 7 (1=zeer slecht / 7=zeer goed). Respondenten die aangaven geen ervaring met een aspect te hebben zijn niet meegenomen in de resultaten. Deze grafiek laat zien dat de properheid van de stokkenloods en de kleedruimtes de zwakkere punten van de accommodatie zijn. 8 / 40
11
Accommodatie Ruim driekwart (76,9%) geeft aan dat de accommodatie voldoende tot ruim voldoende past bij het imago van de golfclub. Dat betekent dat 23,1% vindt dat het imago niet aansluit bij de huidige faciliteiten. 9 / 40
12
Accommodatie Bovenstaande grafiek toont de verdeling van de rapportcijfers voor de accommodatie. Het gemiddelde rapportcijfer komt uit op 6,78. 10 / 40
13
Accommodatie De voornaamste wens t.a.v. de accommodatie is het vernieuwen/aanpassen van de kleedruimten (24%), gevolgd door een betere/moderne uitstraling van het geheel (20,2%). 11 / 40
14
Oefenfaciliteiten De verschillen in beoordeling zijn klein maar er zijn toch enkele zwakkere punten aan te wijzen bij de oefenfaciliteiten, namelijk: het niveau van de oefenholes (4,18), verkrijgbaarheid (4,59) en prijs (4,64) ballenkaarten en aantal overdekte afslagplaatsen (4,8) 12 / 40
15
Oefenfaciliteiten 59,3% van de respondenten geeft aan zelden tot nooit gebruik te maken van de oefenholes. Slechts 3,4% maakt vaak gebruik van de oefenholes. 13 / 40
16
Oefenfaciliteiten Bovenstaande grafiek toont de verdeling van de rapportcijfers voor de oefenfaciliteiten. Het gemiddelde rapportcijfer komt uit op 6,65. 14 / 40
17
Oefenfaciliteiten De twee voornaamste opmerkingen die gemaakt zijn luiden: 1) oefenfaciliteiten zijn te klein en moeten uitgebreid worden (14,1%), 2) er moeten meer en uitdagendere doelen komen (14,1%). 15 / 40
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.