De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Mei 2006 – april 2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Mei 2006 – april 2007."— Transcript van de presentatie:

1 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Mei 2006 – april 2007

2 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE De buslijnen in Kruibeke: Lijnomschrijving 80Belbus Beveren - Kruibeke 93Sint-Niklaas – Hoogkameren – Temse – Antwerpen Lo 95Sint-Niklaas – Velle – Temse – Antwerpen Lo 97Sint-Niklaas – Tielrode – Temse – Antwerpen Lo 99Hamme – Temse – Antwerpen Lo 99sHamme – Temse – Antwerpen (sneldienst)

3 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Kruibeke hanteert sinds 1 mei 1999 systeem 4: Nultarief voor: 6 tot 11-jarigen en 60 tot 64-jarigen

4 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Voor de periode mei 2006 – april 2007 6 tot 11-jarigen 1.239 abonnementen 60 tot 64-jarigen 1.130 abonnementen Kostprijs: 0.84€/inwoner Kostprijs: 1.85€/inwoner

5 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE De abonnementen dienen PER RIT ontwaard te worden !!!

6 Ontwaarding per rit 6 tot 11-jarigen 364 abonnementen gebruikt (29,4%) Met 2.222 ontwaardingen ! 60 tot 64-jarigen 448 abonnementen gebruikt (39,6%) Met 14.295 ontwaardingen !

7 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Het gebruik van de buslijnen in Kruibeke: 6 – 11 jarigen LijnomschrijvingAantal ontwaardingen 95Sint-Niklaas – Velle – Temse – Antwerpen Lo813 93Sint-Niklaas – Hoogkameren – Temse – Antwerpen Lo765 99Hamme – Temse – Antwerpen Lo364 99sHamme – Temse – Antwerpen (sneldienst)138 97Sint-Niklaas – Tielrode – Temse – Antwerpen Lo36 Het meest gebruikt op woensdag en zaterdag Het minst gebruikt op zondag

8 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Het gebruik van de buslijnen in Kruibeke: 60 – 64 jarigen LijnomschrijvingAantal ontwaardingen 95Sint-Niklaas – Velle – Temse – Antwerpen Lo5036 93Sint-Niklaas – Hoogkameren – Temse – Antwerpen Lo4906 99Hamme – Temse – Antwerpen Lo2074 99sHamme – Temse – Antwerpen (sneldienst)1103 97Sint-Niklaas – Tielrode – Temse – Antwerpen Lo311 Het meest gebruikt op donderdag en woensdag Het minst gebruikt op zondag

9 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Vergelijking 2006-2007: Het aantal gebruikte abonnementen stijgt maar de ontwaarding daalt. 6 – 11 jarigen Verdeelde abonnementen Gebruikte abonnementen % gebruikte abonnementen Aantal ontwaardingen 01/05/05 – 30/04/06119230525,6%2393 01/05/06 – 30/04/07123936429,4%2222 + 47+ 59+3,8%-171 (-7,15%) 60 – 64 jarigen Verdeelde abonnementen Gebruikte abonnementen % gebruikte abonnementen Aantal ontwaardingen 01/05/05 – 30/04/06112842337,5%15172 01/05/06 – 30/04/07113044839,65%14295 + 2+ 25+2,15%-877 (-5,78%)

10 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Conclusie : Het aantal gebruikte abonnementen stijgt maar de ontwaarding daalt! Mogelijke oorzaak: Het vergeten ontwaarden van het abonnement.

11 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Conclusie : Gevolg: Mogelijk verkeerd beeld over het gebruik van de abonnementen, wat tot verkeerde conclusies kan leiden.  Mogelijk verkeerde beslissingen van het bestuur over aanpassing van het derdebetalersysteem waar alle abonnementhouders de dupe van zijn.

12 EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Conclusie : Gevolg: Mogelijk verkeerd beeld over het gebruik van de abonnementen, wat tot verkeerde conclusies kan leiden.  Mogelijk verkeerde beslissingen van het bestuur over aanpassing van het derdebetalersysteem waar alle abonnementhouders de dupe van zijn. Oplossing: BIJ ELKE RIT HET ABONNEMENT ONTWAARDEN.


Download ppt "EVALUATIERAPPORT DERDEBETALERSYSTEEM KRUIBEKE Mei 2006 – april 2007."

Verwante presentaties


Ads door Google