Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFedde Claessens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Waar komen we vandaan? Rotterdam: Deborah Thompson Aanleveren rapportages t.b.v. PR-zitting Den Haag: Koos Westendorp Doorlooptijden NIFP proces Midden-Nederland: Mireille Bouchoms en Frits Eijkhoudt Rapportages t.b.v. MK-zitting door 3RO (RN) en NIFP En jullie?
2
Het start met gevoel 3RO levert de rapporten veel te laat
OM vraagt rapporten veel te laat aan 3RO houdt zich nooit aan leverafspraken OM doet geen zittingsdatum bij aanvraag Reclasseringswerker trekt eigen plan OM verwerkt de rapporten niet goed 3RO en NIFP stemmen niets af OM geeft wijzigingen niet door MAAR IS HET WAAR?
3
Six Sigma We weten niet wat we niet weten
We kunnen niet handelen op wat we niet weten We zullen het niet weten totdat we zoeken We zullen niet zoeken naar wat we ons niet afvragen We zullen ons niet afvragen wat we niet meten Mikel Harry
4
Reclasseringsadvies tbv Politierechterzitting
5
Rework administratieve fouten
6
Reclasseringsadvies bij ‘no show’
7
Datacomplexiteit Totale doorlooptijd tussen voorgeleiding en eindvonnis Totaal 1 2 3 Mean (μ) 34,9 68,7 87,7 192,5 St dev (σ) 80.0 32.5 92,5 124,7 Q3 25.8 85.4 139,5 266,5 53% van de rapportages wordt binnen 70 dagen opgeleverd 73% binnen 84 dagen (+2 weken) Doorlooptijd naar zitting gem. 3 maanden Opvallende (gemiddelde) doorlooptijd tussen vgl en aanvraag 0 Datum voorgeleiding 1 Datum aanvraag 2 Datum uploaden 3 Datum eindvonnis
8
Aanvraag na voorgeleiding
Grote verschillen Utrecht en Lelystad Aanvraag na voorgeleiding Upload na aanvraag
9
Verschillen voorgeleiding en/of rapport
Lelystad (N=82) Utrecht (N=244) In 56% van de zaken rapport 3RO In 70% van de zaken rapport 3RO
10
Afstemming tussen OM en 3RO
11
lean-six sigma-lean
12
Sense of urgency
13
elimineren van verspilling streven naar perfectie
wat = lean ? filosofie klantwaarde continue verbetering elimineren van verspilling streven naar perfectie
14
proces-aktiviteiten wat heeft toegevoegde waarde voor de klant
16
Met lean aan de slag
17
Ondertussen…
18
Trappetje op trappetje af
Of: het verhaal van de blauwe bakjes Of: t venijn zit in de staart
19
Tijdbalken doorlooptijden en actoren
20
End to end – 3 factories
23
Van six sigma naar change
Betrek iedereen Kaizen Grondoorzaken 5x waarom Implementeer kleine verbeteracties Blijf streven naar perfectie Dashboard – sense of urgency?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.