Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChrista Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8 Les 5 Probleemafhandeling
2
www.adnankazan.com 05-09-062/11 Agenda Introductie Voorbeelden Structuur Cause-effect Graph Volgende week Vragen
3
www.adnankazan.com 05-09-063/11 Introductie Kerntaak servicedesk/serviceverlening Oplossen en registreren van problemen Problemen ontleden soms erg zwaar
4
www.adnankazan.com 05-09-064/11 Voorbeelden Simpele probleem Mijn beeldscherm laat niets zien Kan veel oorzaken hebben Structurele manier van aanpak is vereist!
5
www.adnankazan.com 05-09-065/11 Structuur: P in / O uit Klant belt op met een probleem Servicedesk vraagt waarom dit probleem plaats vindt om op deze wijze de oorzaak te kunnen achterhalen
6
www.adnankazan.com 05-09-066/11 Structuur: O in / G uit Klant belt op en verteld de oorzaak Servicedesk vraagt wat dit voor gevolg kent, en vraagt daarna waarom dit een probleem is om op deze wijze de gevolg te kunnen achterhalen
7
www.adnankazan.com 05-09-067/11 Structuur: G in / P en O uit Klant belt op en verteld het gevolg Servicedesk vraagt waarom dit een probleem is en vraagt daarna wat de oorzaak hiervan is om op deze wijze de oorzaak te kunnen achterhalen
8
www.adnankazan.com 05-09-068/11 Totaal
9
www.adnankazan.com 05-09-069/11 Oefeningen Mijn PC doet het niet Is dit een probleem/gevolg? PROBLEEM Hoe achterhaal ik de oorzaak? Hoe achterhaal ik het gevolg? Waarom start hij niet op? Waarom is dit erg?
10
www.adnankazan.com 05-09-0610/11 Cause-effect Graph Kwantificering noodzakelijk! Op basis hiervan kan deels de prioriteit bepaald worden Oplossingen op oorzaakniveau formuleren!
11
www.adnankazan.com 05-09-0611/11 Volgende week Iedereen dient voor volgende les 3 applicatie voorstellen in. Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.