Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrederik Wauters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Date: 5 april 2017
2
Wie is LOHC Missie: LOHC is een familie en studenten hockeyclub met ambitie en beleving Kernwaarden: Sportief, respectvol, betrouwbaar, opgeruimd, betrokken, transparant en veilig Positionering: LOHC is een gemeenschap waar mensen tussen de 6 en 90 jaar in een veilige omgeving kunnen sporten, elkaar kunnen ontmoeten, zich kunnen ontwikkelen en feest kunnen vieren Onderscheidende factor (ntb): Ontwikkeling & ambitie? “Wij creëren samen nieuwe mogelijkheden om te groeien/ ontwikkelen”? “samen sportief, persoonlijk en professioneel ontwikkelen”?
3
LOHC Online Doelstelling nieuwe media commissie:
Kom met een plan hoe LOHC op de relevante online kanalen de communicatie en daarmee de relatie tussen (het unieke merk) LOHC en haar leden (stakeholders) kan neerzetten en uitbouwen
4
LOHC Online Stappenplan
Ontsluiten en communiceren op voor LOHC relevante online kanalen Participatie Participatie leden en andere stakeholders Reageren Vraag en antwoord van ex- perts, sponsoren en/of leden Stap 1 Stap 2 Stap 3
5
LOHC & Facebook Doelstellingen:
Informatie ontsluiten daar waar de leden zijn Merk en identiteit opbouwen om huidige leden en een breder publiek te binden en te boeien Interactie uitbouwen met je fans en belanghebbenden Resultaten LOHC wordt een merk met duidelijke onderscheidende identiteit Hierdoor ontstaat meet binding met de leden En wordt het bereik van LOHC groter Meer bereik zorgt voor meer inkomsten
6
Facebook II Welke content: Informatie:
Tophockey verslagen, clubnieuws en foto’s van de site doorplaatsen op facebook Merk & Identiteit: Ontwikkeling / ontplooiing Trainingsvideo’s hockeyschool doorplaatsen vanaf youtube Tweets van commissie Top Hockey doorplaatsen Blog / informatie van de voorzitter / het bestuur : over de club, ontwikkeling en (top)hockey Interactie: Mogelijkheid tot reageren op berichten door leden Hockeyschool blogt en reageert op vragen en berichten Commissie tophockey reageert op vragen en berichten Voorzitter/ Bestuur gaat interactie aan Organisatie Beheer facebook pagina door klein groepje mensen En inventariseren hoe berichten kunnen worden doorgeplaatst. (technisch of door een persoon).
7
Facebook pagina inhoudelijk
Pagina of groep: Voorstel: fanpagina Naam: Voorstel: Hockeyclub LOHC Leiden Verkorte url: Voorstel: (nog niet in gebruik) Nu nog even zoeken op LOHC! Nodig 25 likes
8
LOHC & YouTube Het kanaal was nog niet aanwezig, nu geopend op:
9
LOHC & YouTube YouTube is niet het meest directe communicatiekanaal maar heeft veel potentie als hub voor hockeyend L&O/ Regio/ Landelijk Doelstelling van het kanaal: Beschouw het als een eigen TV kanaal voor LOHC; Gericht op het genereren van traffic via Youtube kanaal naar overige nieuwe media; Type content: Sponsorkanaal als uiteindelijk doel (dit moet groeien); Binden en boeien van de leden – door leden ook te laten uploaden vam telefoons e.d.; Lesmateriaal voor trainers en coaches, voor en door pupillen; Promotiemateriaal; Live stream (of zo live mogelijk); Traffic = advertentiemogelijkheden = sponsor exposure op termijn; Kanaal voor TV schermen in het clubhuis naast Twitterstream Toekomst – LOHC als merk Aanpak: Begin met de managers van een aantal teams te instrueren over het beschikbare kanaal en vraag ze video aan te leveren. Laat de managers meedenken over welke contentvormen er op moeten komen Koop wellicht een paar flip camera’s en lever 1 goede camera om video opnamen te maken van spelsituaties die door LOHC’ers worden voorgedaan We gaan ook zelf langs de lijn staan om op te nemen Zet online en bouw uit…..
10
Reageren Doelstelling: (laten) reageren en participeren in gesprekken
Wie beantwoord de klant eigenlijk? Leden helpen leden Experts binnen LOHC beantwoorden en participeren Informatie website wordt doorgezet Uitslagen Online kanaal coördinatoren …… Per Kanaal: Twitter: Facebook YouTube Site
11
Leden / stakeholder participatie
Doelstelling: Leden gaan (online) participeren en concreet bijdragen. Hoe? First followers uitnodigen voor brainstorm sessie ter verbetering van online communicatie: maak ze ambassadeurs (Terug)volgen van volgers Actief volgen van leden (pagina’s van) Per Kanaal: Facebook leidend
12
Welke kanalen zijn minder relevant?
Hyves: Aantal hyves leden is op zijn retour Vooral de jongste jeugd Volgen en indien noodzakelijk op inspringen Linked-in: Zakelijke georiënteerde community Google+: Nieuwe community (zomer 2011) Nog niet voldoende leden om interessant te zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.