Download de presentatie
1
Vaardigheid onderwijs
Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED
2
Doelstelling Aan het einde van deze voordracht:
Kunt u de 4 fasen van het leerproces benoemen Kunt u benoemen welke stap van de 4 stappen methodiek past bij de verschillende leerstijlen volgens Kolb
3
Stelling Als instructeur wil ik het beste van mijn kunnen in de cursist stoppen OF Als instructeur wil ik het beste uit de cursist halen
4
4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid
Demonstratie langzaam met uitleg Cursist(en) leiden instructeur Cursist(en) oefenen Vragen? na stap 2 Cursist geeft geen goede opdracht Direct corrigeren handelingen
5
Waarom? Sluit aan bij hoe mensen kennis construeren en de transfer naar lange termijn geheugen Voorgeschreven door NRR Uniformiteit Internationaal (ERC) Cursisten hebben recht op beste methode
6
Wat willen wij met de cursus bereiken?
Fasen leerproces: Onbewust incompetent Bewust incompetent Bewust competent Onbewust competent
7
Leerstijlen Kolb Doener Denker Beslisser Dromer
8
Concretisering Doener: Denker: Dromer: Beslisser:
direct ervaringen opdoen Denker: bestudering vooraf Dromer: observeert en reflecteert Beslisser: verbanden tussen leerstof en werk
9
4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid
Denker Demonstratie langzaam met uitleg Beslisser Cursist(en) leiden instructeur Dromer Cursist(en) oefenen Doener
11
Samenvatting De 4-stappen methodiek in het vaardigheidsonderwijs is een krachtig instrument Stel de leerstijl van de cursist centraal
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.