Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdriana Bosmans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
PRODUCTINFORMATIE # 605 E.E.V. DXi11 & DXi13 23/06/2009 Product Marketing Renault Trucks Benelux
2
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 2 23/06/2009 SAMENVATTING Productontwikkeling Motorvermogens DXi11 & DXi13 conform de uitstootnorm EEV Commerciële introductie Beschikbaarheid in Partner Proposition : invoer in het systeem vanaf begin juni 2009. Meerprijs : + 2500 € boven op de Euro 5 Mandatory. Lancering in productie Magnum DXi 13: vanaf oktober 2009. Premium DXi11 & Kerax DXi11 : december 2009. Kerax DXi13 : voorjaar 2010 (nog nader te bevestigen).
3
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 3 23/06/2009 Om verder te gaan dan Euro 5 op het gebied van de uitstoot van schadelijke stoffen is er een nieuwe hogere standaard bepaald: Dit is op dit moment de hoogste standaard op het gebied van uitlaatgas emissies voor automotive motoren. Enkel een kleine uitstoot van roetdeeltjes en rookgas is toegestaan DOEL VAN DE PRODUCTONTWIKKELING De uitstootnorm Euro 5 wordt van kracht per 1 oktober 2009. Deze norm stelt nieuwe grenzen aan de maximum uitstoot van CO, HC, PM en NOx. Euro V is in het grootste deel van Europa de nieuwe standaard en zal daarom geëist worden voor nieuwe voertuigen die geregistreerd gaan worden vanaf 1 oktober 2009 E.E.V. : Enhanced Environmentally friendly Vehicle
4
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 4 23/06/2009 De vereiste uitstootniveaus om aan de EEV eisen te voldoen zijn : Deze voertuigen die aan EEV eisen voldoen kunnen toestemming krijgen om in bepaalde milieuzones te komen waar andere geen toegang toe krijgen. Variante / Variant Cycle de test / Test cycle CO (g/kWh) HC (g/kWh) NOx (g/kWh) PM (g/kWh) ELR (fumées/smoke) (m-1) EuroV ESC 1.50.462.00.02 0.50 ETC 4.0-2.00.03 EuroV EEV ESC 1.50.252.00.02 0.15 ETC 3.0-2.00.02 ESC : European Stable Cycle -> Cycle stabilisé ; ETC : European Transient Cycle -> Cycle transitoire DOEL VAN DE PRODUCTONTWIKKELING
5
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 5 23/06/2009 AANBOD E.E.V. RENAULT TRUCKS Vanaf 2009, start Renault Trucks met de introductie van EEV gecertificeerde motoren voor de DXi11 & DXi13 : Het Renault Trucks EEV aanbod zal in 2010 worden uitgebreid met de komst van de DXi5 (180 pk) & DXi7 (270 & 310 pk) (Er zal hierover ter zijner tijd een uitgebreide productinformatie verschijnen). De voertuigen van Renault Trucks beantwoorden aan de EEV norm dankzij hun SCR nabehandelingsysteem voor de uitlaatgassen. Zonder toevoeging van extra roetfilters of andere toevoegingen. Motortypes EuroV EEV Magnum Premium Route Lander Dist. Kerax DXi 13 520 pk 480 pk - 520 pk* 480 pk* DXi 11- 460 pk 430 pk 380 pk 460 pk 430 pk 380 pk * Nog nader te bevestigen
6
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 6 23/06/2009 AANBOD E.E.V. RENAULT TRUCKS Wanneer u beschikt over een voertuig dat geheel voldoet aan de EEV eisen kunt u ongestoord zaken doen in de diverse mileuzones en kunt u gebruikmaken van subsidies. De volgende subsidies zijn in Nederland beschikbaar: Ook bedrijven die in hun uitstraling naar buiten toe duidelijk willen maken dat zij op een milieubewuste wijze hun zaken doen kunnen het beste gebruik maken van Renault Trucks EEV voertuigen om zo hun commitment op het gebied van milieu kracht bij te zetten. Dus, In vergelijking met een Euro 5 voertuig bied een EEV voertuig : Hetzelfde nuttige laadvermogen. Dezelfde onderhoudsintervallen. Dezelfde betrouwbaarheid. OPMERKING : Men is de mogelijkheid aan het bestuderen of het mogelijk is om met een ombouwset voertuigen van Euro 5 Mandatory te kunnen opwaarderen naar EEV. Euro 5 Incentive voertuigen zullen definitief NIET omgebouwd kunnen worden naar EEV
7
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 7 23/06/2009 CONCURRENTIE Alle Europese fabrikanten bieden op dit moment EEV motoren aan ; Voor sommige van hen zijn er beperkte vermogens beschikbaar. Voor motorvermogens boven de 360 pk, De toegepaste techniek is de SCR alleen, of de SCR technologie aangevuld met een roetfilter (DPF). Hieronder het aanbod in EEV voor motoren boven de 360 pk : Mercedes OM501LA (V6 12l) (SCR) - 410 / 460 pk DAF PR (9l) (SCR+DPF) - 360 pk MX (13l) (SCR+DPF) – 360 / 410 / 460 / 510 pk MAN D20 (SCR) – 360 / 400 / 440 pk D26 (SCR) – 480 pk Iveco Cursor 8 (SCR) – 360 pk Cursor 10 (SCR) – 420 / 450 pk Cursor 13 (SCR) – 480 / 500 / 560 pk Volvo D13C (SCR) – 420 / 460 / 500 pk D11C (SCR) – 370 / 410 pk Scania DC12 (SCR) - 420 pk
8
Product Marketing Renault Trucks Benelux EEV / OFFRE RENAULT TRUCKS DXi11 & DXi13PAGE 8 23/06/2009 COMMERCIËLE INTRODUCTIE De Renault Trucks EEV voertuigen zullen beschikbaar gaan komen in alle landen waar nu de Euro 5 modellen worden aangeboden. De beschikbaarheid in Partner : Magnum : juni 2009 Premium DXi11 & Kerax DXi11 : Oktober 2009 Kerax DXi13 : begin 2010 (Nog nader te bevestigen) Variante : 13127 : EURO5 + EEV Start van de productie & eerste leveringen door de fabriek Magnum : oktober 2009 – eerste leveringen oktober 2009 Premium DXi11 & Kerax DXi11 : december 2009 – eerste leveringen januari 2010 Kerax DXi13 : voorjaar 2010 (nog nader te specificeren) Tarief De prijs voor de optie EEV is vastgesteld op een meerprijs van + 2500 € op een Euro 5
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.