Download de presentatie
1
Noordhoff Uitgevers Talendag
Grandes Lignes Tweede Fase Noordhoff Uitgevers Talendag 18 januari 2011
2
Arrangement Kenmerken Grandes Lignes Docentenmateriaal I-Clips Prijs
3
Arrangement 4 katernen (2 taken en Littérature per katern) en Référence havo 5 en vwo 6: 1 ‘gewoon’ katern en 2 examenkaternen Bij ieder jaardeel: I-clips incl. al het luistermateriaal docenten-servicebox met antwoorden, toetsen, luister- cd, docentenhandleiding
4
Taakgerichte aanpak Tâche finale is het uitgangspunt bij het schrijven. Alles wat de leerling nodig heeft om Tâche finale te maken, komt in het hoofdstuk aan bod. Paragrafen: alle vaardigheden worden geïntegreerd aangeboden. Opbouw van receptief naar productief: toepassing van het geleerde in de Tâche préparatoire. Samenhang is belangrijk. Leerlingen zien waar ze naartoe werken en dat werkt erg motiverend voor leerlingen! Taakgericht: Dit motiveert leerlingen en daardoor beklijft het aangeleerde. De vraag van leerlingen waarom ze iets moeten kennen/kunnen wordt niet meer alleen beantwoord met voor je eindexamen, maar vooral, als je in Frankrijk bent kun je al over heel dingen (mee)praten. Leerlingen werken naar zinvolle, concrete en voor leerling herkenbare taken toe. De deel- en eindtaken geven leerling succeservaring en motiveren.
5
Volledige methode inclusief literatuur: achterin ieder katern
inclusief examenvoorbereiding: auteur Nelly Pavias maakte 9 jaar CITO-examens en voortgangstoetsen Taakgericht: Dit motiveert leerlingen en daardoor beklijft het aangeleerde. De vraag van leerlingen waarom ze iets moeten kennen/kunnen wordt niet meer alleen beantwoord met voor je eindexamen, maar vooral, als je in Frankrijk bent kun je al over heel dingen (mee)praten. Leerlingen werken naar zinvolle, concrete en voor leerling herkenbare taken toe. De deel- en eindtaken geven leerling succeservaring en motiveren.
6
Overige kenmerken Afgestemd op het Europees Referentiekader
Differentiatie tussen havo en vwo: aparte boeken en volledig andere teksten en opdrachten. Veel aandacht voor grammatica, vocabulaire en idioom Regelmatige controlemomenten: deel- en eindtaken, eindtoetsen, deelvaardigheidstoetsen, instaptoets
7
Studielast Vwo: 480 SLU over 3 jaar, 3 lesuren per week per leerjaar
Havo: 400 SLU over 2 jaar, 3 lesuren per week per leerjaar Studieplanner voor 2 of 3 uur per week
8
I-clips Instaptoets per leerjaar
Extra oefenen (grammatica, vocabulaire, langue-o-thèque)* Diagnostische toets* Planner en taalportfolio* Alle luisterteksten, dus geen aparte luister-cd meer nodig. Onregelmatige werkwoorden Leesdossier (2-3 leesteksten) Luisterdossier (2-3 luisterteksten) Kijk-/luisterdossier (2 video’s) Webquest per taak Littérature per katern
9
I-clips Interactieve opdrachten met feedback
Monitoren van de voortgang van uw leerlingen Zelf opdrachten toevoegen Scoreoverzichten In beveiligde internetomgeving (gratis)
10
Per taak, inclusief toetsing: 4 weken
Planning Per taak, inclusief toetsing: 4 weken Littérature: week Dus per katern: 9 weken
11
Katernen (incl Référence) € 40,50
Prijzen 2011 Katernen (incl Référence) € 40,50 I-clips € 8,25
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.