De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, 19.00 – 21.00 uur.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, 19.00 – 21.00 uur."— Transcript van de presentatie:

1 Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, 19.00 – 21.00 uur

2 Programma vanavond ­19.00 – 19.30 Verbale introductie merkopstelling ­19.30 – 20.00 Fysieke introductie merkopstelling ­20.00 – 21.00 Merkopstelling rond merkbeslissing

3 Introductie Wim Jurg 1.1982: Doctoraal econometrie, kandidaats psychologie 2.1990 – : Merkadviseur en marketing docent (OUNL) 3.2001 – 2007: proefschrift merkopstelling (RUN) 4.2004 – : merkopstelling afstudeerthema (OUNL) 5.Wetenschappelijke bron merkopstelling: psychodrama 6.Persoonlijke bron: opstellingservaringen als voetbalcoach en levende spelen

4 Procedure merkopstellingen Vijf hoofdfasen: 1.Dialoog 2.Projectieve identificatie 3.Emotionele systeemfeedback 4.Simulatie en visie-ontwikkeling 5.Creatieve interpretatie.

5 1. Dialoog: Verbalisatie merkvraagstuk en -elementen

6 2a. Element projectie: Anthorpomorfisering / projectieve identificatie kernelementen

7 2b. Huidige systeemprojectie: Positionering ‘representanten’ kernelementen huidige situatie

8 3. Emotionele systeemfeedback: Element-representanten ondervragen op gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen

9 4. Simulatie en visiefase: Toevoegen merkverandering en optimaliseren systeemenergie

10 5. Creatieve interpretatie: Verwoorden inzichten en emoties ten aanzien van effect merkverandering

11 Systeemopstelling samenvattend 1.Wat: antropomorfe, ruimtelijke systeemmetafoor 2.Wanneer: onbestemd gevoel over beslissing 3.Waarom: on- c.q. voorbewuste kennis bewust maken 4.Voor Wie: mensen met fysieke, emotionele en spirituele intelligentie.

12 Fysieke introductie projectiefase: automerkopstelling als consument 1.Kies iemand voor ­Jezelf ­Je favoriete automerk ­Een neutraal automerk ­Een automerk ‘waarbij je liever gaat lopen’ Maar …, meldt niet wie welk merk representeert. 2.Stel deze vier elementen op in de ruimte.

13 Regels vraaginbrenger 1.Elementkeuze: intuïtief op resonantie 2.Benoem merk niet en elementen eenduidig maar niet herleidbaar tot merk voor representanten 3.Keuze representanten: intuïtief op resonantie persoon; mensen zorgvuldig uitnodigen 4.Positionering representanten: intuïtief op resonantie plaats en persoon; mensen zorgvuldig plaatsen 5.Interpreteer lateraal: genereer inzichten en vraag je pas in 2e instantie of waar ze vandaan komen.

14 Regels representanten 1.Vergeet welk construct je representeert 2.Concentreer je op je ervaringen: gevoelens, tele- ervaringen en gewenste bewegingen (van jezelf en andere constructen) 3.Beschrijf deze ervaringen kort en bondig wanneer de begeleider daarom vraagt.

15 Regels publiek 1.Concentreer je op je persoonlijke ervaringen: gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen van het hefboom-element in het merkvraagstuk 2.Beschrijf deze ervaringen en je conclusie ten aanzien van het merkvraagstuk in de creatieve interpretatiefase.


Download ppt "Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, 19.00 – 21.00 uur."

Verwante presentaties


Ads door Google