Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDina Verstraeten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Onderzoek naar de motivaties van crowdfunders in Nederland @petervdakker @GWKoren @koenvliet @kleverlaan
2
#nco13
4
Samenvatting resultaten - Samen mogelijk maken - Passie van ondernemer en concreet doel - Investeren via verschillende platformen - Traditionele media weinig invloed - 13% hoorde pas na afloop van campagne
5
Crowdfunding is sociaal AantalPercentage Samen mogelijk maken52845% Financiering36831% Geld ophalen32028% Creatieve projecten23921% Vernieuwend22018% Investeren15414% Communicatie gaat met name van persoon tot persoon (social media, mail, telefoon)
8
Financiële bijdragen BijdragenAantalPercentage 0x5312% 1x19342% 2x11124% 3x - 5x6414% Vaker dan 5x368%
9
Financiële bijdragen Crowdfunders zijn niet trouw aan 1 platform Factoren die de hoogte van een bijdrage bepalen: Leeftijd Tegenprestatie Crowdfunders doneren en investeren ook via andere kanalen
10
Motivaties om mee te doen Belangrijke factoren bij de beslissing bij te dragen: De kwaliteit van het project/onderneming De passie van de persoon achter het project Belangrijke factoren bij het bepalen van hoogte bijdrage: Mijn financiële ruimte De tegenprestatie die wordt geboden
11
Motivaties om niet mee te doen Wel overwogen, niet gedaan: Ik kan mijn geld op dit moment beter gebruiken Ik ben geen projecten of ondernemingen tegengekomen die mij voldoende interesseren Niet overwogen, niet gedaan: Het is mij nooit gevraagd om een financiële bijdrage te leveren Ik heb nooit gekeken op de verschillende websites Vertrouwen in crowdfunding lijkt geen reden om niet bij te dragen
12
Vervolgonderzoek http://www.crowdfundingonderzoek.nl/downloa d
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.