Download de presentatie
GepubliceerdJacobus Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het e-zorgplan
2
Inleiding: een zorgplan
Wanneer een patiënt (zwaar) zorgbehoevend is, dan worden er soms verschillende zorgverstrekkers ingeschakeld om de patiënt de nodige zorgen toe te dienen. Het toedienen van deze zorgen dient op een gecoördineerde manier te gebeuren. via een ZORGPLAN Inleiding: een zorgplan
3
Een “zorgplan” is het draaiboek van alle gegevens met betrekking tot de zorgbehoevende patiënt
Medische gegevens (medicatieschema) Administratieve gegevens Taakafspraken Contactgegevens Evaluatieverslagen … Een zorgplan
4
Van papier naar elektronisch
Van papier naar elektronisch
5
Iedere zorgverstrekker kan de informatie rond een patiënt elektronisch beschikbaar stellen voor de andere betrokken zorgverstrekkers. De zorgverstrekkers hebben een permanente toegang tot de recentste informatie m.b.t. de zorgbehoevende. Beveiligde communicatie tussen de zorgverstrekkers m.b.t. de zorgbehoevende. Rapportering naar de diverse overheden betreffende de zorgplannen. Doel e-zorgplan
6
Wie heeft toegang? Zorg- en hulpverleners Patiënten/cliënten
Mantelzorgers SEL-medewerkers Medewerkers diverse overheden Steeds rekening houdend met de voorschriften rond privacy, medisch beroepsgeheim: getrapte toegang Wie heeft toegang?
7
Rechten (pg. 43)
8
Belangrijke pijlers Gestructureerd overleg
Efficiënte communicatiemogelijkheden Taakafspraken en planning van de zorg Streng beveiligde werkomgeving Belangrijke pijlers
9
Belangrijke pijlers (1)
Gestructureerd overleg: Één manier van werken Alles geregistreerd op één centrale plaats Alle nodige documenten voor administratie gemakkelijk af te drukken Belangrijke pijlers (1)
10
Belangrijke pijlers [2]
Gestructureerd overleg Efficiënte communicatiemogelijkheden Taakafspraken en planning van de zorg Streng beveiligde werkomgeving Belangrijke pijlers [2]
11
Belangrijke pijlers (2)
Efficiënte communicatiemogelijkheden: Brievenbus Blad bereikbaarheid Bijlagen Uitgebreide afdrukopties Link met eigen mailbox Belangrijke pijlers (2)
12
Brievenbus
13
Blad bereikbaarheid
14
Bijlage(n)
15
Uitgebreide afdrukopties
16
Beste, U heeft een nieuw bericht ontvangen i. v. m
Beste, U heeft een nieuw bericht ontvangen i.v.m. het zorgplan van Pegie Boom. Klik op de onderstaande link om het bericht te lezen. Om deze link te kunnen openen moet u een elektronische toegang hebben tot het vermelde zorgplan. Gelieve eventueel contact op te nemen met de helpdesk , ). Met vriendelijke groet De helpdesk van het e-zorgplan Link met eigen mailbox
17
Belangrijke pijlers [3]
Gestructureerd overleg Efficiënte communicatiemogelijkheden Taakafspraken en planning van de zorg Streng beveiligde werkomgeving Belangrijke pijlers [3]
18
Belangrijke pijlers (3)
Taakafspraken en planning van de zorg: Taakafspraken Geplande zorg Belangrijke pijlers (3)
19
Taakafspraken
20
Geplande zorg
21
Belangrijke pijlers [4]
Gestructureerd overleg Efficiënte communicatiemogelijkheden Taakafspraken en planning van de zorg Streng beveiligde werkomgeving Belangrijke pijlers [4]
22
Belangrijke pijlers (4)
Beveiliging: Zorg-/hulpverleners moeten zich aanmelden met hun token of elektronische identiteitskaart Geen enkel medisch gegeven via mail Conform regelgeving en orde geneesheren Syteem van privé communicatie voor gevoelige onderwerpen Belangrijke pijlers (4)
23
Van start gaan met het e-zorgplan
Aanmeldprocedure Stap 1 Ga naar: Stap 2 Schrijf u in als zorgverlener Stap 3 Aanmelden met: token (aanvragen kan via website) elektronische identiteitskaart Van start gaan met het e-zorgplan
24
Stap 1: www.e-zorgplan.be
25
Stap 2: Inschrijven
26
Stap 3: Aanmelden
27
Zorgplannen
28
Beheer eigen zorgplannen
29
Bestaande zorgplannen
30
Helpdesk ( )
31
Opdracht SEL Opdrachten: Ondersteuning en intervisie MDO-organisatoren
Promoten e-zorgplan Patiënten, mantelzorger, hulpverleners ondersteunen in het zoeken naar een MDO-organisator Administratieve opvolging van binnengekomen dossiers Opdracht SEL
32
Een correct en doorgedreven gebruik van het elektronisch zorgplan
Een correct en doorgedreven gebruik van het elektronisch zorgplan ... een snellere, meer efficiënte en meer op maat van de patiënt afgestemde dienstverlening in de eerstelijnsgezondheidszorg. Besluit
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.