Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Saskia Best s.e.best@hro.nl HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010
2
Agenda Beoordelingen Noordzee Battles Marketingervaring Opdrachten Trendwatching
3
Beoordeling Lente Essays naar eigen keuze (per stuk 1 punt) Eigen opdrachten (per stuk 1 tot 2 punten) Eigen college maken van a tot z (2 punten) Battle (verplicht, 2 punten ) Wekelijkse postings ( 1 punt)
4
Indeling Lente 15 februari – Inleiding + Battle 22 februari - Krokusvakantie 1 maart - Concept presentaties Battle of Concepts 8 maart - Geen les, maar wel coolhunting en mailen inzending BoC 15 maart – Trendwatching 22 maart – Trendwatching 29 maart – Trendwatching 5 april- Tweede Paasdag 12 april- Trendwatching NB: 18 april 24.00 uur deadline opdrachten
5
Suggestie opdrachten -Neem de route die je altijd naar school of naar je sportclub neemt. Kijk bewust om je heen en fotografeer minimaal 10 opvallende zaken die je nooit eerder waren opgevallen. Bijvoorbeeld je staat voor het stoplicht en ineens valt je op dat het gebouw waar je al jaren voorbij komt een heel grappig torentje heeft. -Schrijf een pakkende begeleidende tekst van 100 woorden (1 punt)
6
Suggestie opdrachten Een dag uit mijn leven in 2025 Maak een digitaal moodboard incl. verhaal over een dag uit jouw leven in 2020 (1 punt) Essay over Thema Trendwatching naar eigen keuze (1 punt) Eigen college samenstellen (2 punten)
7
Battle Noordzee
8
Marketingervaringen Barst los
9
Trendwatching
10
Sixth Sense http://www.pranavmistry.com/projects/sixthsense/ Over nieuwe vormen van interactie
11
Scenariodenken Herman Kahn VS militair-strategische denktank 'future-now thinking ‘ Kernoorlog
12
Scenariodenken http://www.youtube.com/watch?v=A75GRANfvrQ
13
Missie wie zijn we, wat doen we, wie zijn onze klanten, in welke behoeften voor zien we, wie zijn onze stakeholders, wat zijn onze normen, waarden en overtuigingen
14
Visie “I have a dream” Hoe ziet de omgeving er uit voor ons bedrijf in de toekomst? Waar willen we staan? Hoe bereiken we dat?
15
Scenariodenken Extrapolatieve scenario's: huidige trends extrapoleren. Vaak een business-as-usual scenario en één of meer alternatieve scenario's, tijdhorizon is korter dan twintig jaar
16
Scenariodenken Exploratieve scenario's: belangrijkste trends en onzekerheden in kaart brengen. Tijdshorizon van dit soort studies is soms wel vijftig of honderd jaar.
17
Scenariodenken Normatieve scenario's beginnen met een gewenste toekomstige toestand, bv Europa met 50% minder broeikasgasemissies in 2030. Met behulp van een backcastingscenario wordt stappenplan gemaakt om dat doel te bereiken.
18
Het nieuwe werken Wat hebben jullie gevonden?
19
Het nieuwe werken Lees: http://www.bakas.nl/boeken/toekomstvanwerk.htm http://www.bakas.nl/boeken/toekomstvanwerk.htm
20
Opdracht Klas verdeelt zich in vier groepen: Je bekijk missie en visie van KPN en maakt een scenario voor het nieuwe werken Bedenk wat voor soort scenario: exploratief...... Schrijf en visualiseer een script voor dit scenario Publiceer op je weblog
21
Ciao Succes! Tot volgende week
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.