Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJanne Wauters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007
2
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 2 1. WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda
3
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 3 Wie zijn we, wat doen we? ‘Belgian Post International’ is een business unit verantwoordelijk voor alle internationale briefwisseling & pakketten activiteiten van De Post Marktleider in België Kerncijfers 270 medewerkers 320 miljoen stukken 349 miljoen € omzet in 2006 dagelijkse vertrekken naar 200 landen Continue groei door partners & directe verkoop in buitenland Verdubbeling van de omzet sinds 2000
4
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 4 Onze 4 activiteiten meer in detail 1. BELGIE -> BUITENLAND (residentieel & bedrijven) 2. BUITENLAND -> BUITENLAND (enkel bedrijven) 3. BUITENLAND -> BELGIE (van andere posterijen) 4. BUITENLAND -> BELGIE (BPI klanten in buitenland) AFHALING BPI OF USPS PLATFORM / TRANSPORT LUCHT TRANSPORT HUB BRUSSELS SORTERING DE POST AFLEVERING IN BELGIE RODE BUS OF AFHALING PLATFORM / TRANSPORT HUB BRUSSELS LUCHT TRANSPORT SORTERING DOOR USPS AFLEVERING IN US
5
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 5 1. WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda
6
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 6 Beperkte verantwoordelijkheden van de unit Enkel operationeel Marktleiderschap in handen van de competitie TNT Post (NL) marktleider in België voor bedrijvenpost Zwakke kwaliteit en procesbeheer Slechts 70% van de briefwisseling vertrok op tijd Weinig klant- en productfocus Geen ‘eigen’ verkoopsploeg Lage klanten- en medewerkerstevredenheid 5 jaar geleden In een vrije internationale markt kozen meer en meer Belgische bedrijven niet meer voor De Post voor hun internationale postverwerking
7
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 7 Transformatie & Internationale Expansie FASE 3 N° 1 BLIJVEN IN BELGIE + TOP 5 SPELER WORDEN IN EUROPA 2007 - 2009 FASE 1 TRANSFORMATIE 2002 - 2004 FASE 2 OPERATIONELE EXCELLENTIE + INTERNATIONALE EXPANSIE 2005 - 2006 Van een ‘operationele unit’ tot een ‘Top 5 speler in EU’
8
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 8 Resultaten TOTALE OMZET Miljoen EUR +75 % OMZET BEDRIJVENPOST Miljoen EURO +188 % MEDEWERKERS In FTE -2 % Sterke groei en kwaliteitsverbetering KWALITEIT DAG+1 Uitgaande post +25 %
9
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 9 Snelle internationale postbedeling AANTAL DAGEN GGGG Internationale studie* van eind 2006 toont aan dat BPI de beste operator is in België voor uitgaande bedrijvenpost (*) Studie uitgevoerd door Quotas – Hamburg door injectie van 6.480 onherkenbare testbrieven bij de 5 operators om vergelijkbare transittijden te meten gedurende een periode van 9 weken.
10
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 10 Dankzij efficiënte hub op de luchthaven Aktiviteiten Sortering uitgaande post Behandeling inkomende buitenlandse post Afgiftecentrum internationale bedrijvenpost Hub voor transitpost Prima lokatie (Brucargo) 8.000 m2 / 200 FTE / open 24h/24h Uitstekende verbindingen met lijnvluchten Uitstekende kwaliteit en procesbeheer ‘IPC Certificate of Excellence’ sinds 2004 Kwaliteit verwerking > 99% Nieuw sorteercentrum in 2008 Brucargo West site – 10.000 m2 ‘European Mail Center’, een gecertificeerd internationaal sorteercentrum
11
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 11 Verkoop in Benelux, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Italië, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Verenigde Staten en Israël Onze commerciële activiteiten
12
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 12 1. WIE ZIJN WE & WAT DOEN WE? 2. HET SUCCESVERHAAL VAN DE VOORBIJE 5 JAAR 3. TOEKOMSTPLANNEN Agenda
13
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 13 De ambitie van BPI 2005 - 2006 FASE 2 OPERATIONELE EXCELLENTIE + INTERNATIONALE EXPANSIE 2007 - 2009 FASE 3 Nr 1 BLIJVEN IN BELGIE + TOP 5 SPELER WORDEN IN EU FASE 4 NAAR DE KOPGROEP OP WERELDVLAK 2010 - 2012 +500 M EUR? 200 M EUR 2002 - 2004 FASE 1 TRANSFORMATIE
14
PERSONTMOETING – 5 SEPTEMBER 2007 14 Fase 4: Naar de kopgroep op wereldvlak Versterken van verkoopsploeg Openen van verkoopskantoren in het buitenland In Europa, Verenigde Staten en Azië Uitstekende klantenservice bieden De ‘beste’ operator worden op vlak van kwaliteit en distributiekanalen Aanbod verruimen Internationaal B2C pakket produkt Internationale Direct Marketing Allianties en samenwerkingsakkoorden aangaan 2010 - 2012 FASE 4 NAAR DE KOPGROEP OP WERELDVLAK
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.