De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013

2 Kaders KB maakt onderscheid tussen gemodereerde en niet-gemodereerde content. Er wordt alleen waarde gecreëerd als er wordt uitgelicht en uitgelegd op basis van expertise. Om effectief te zijn moet het aansluiten bij externe of interne actualiteit Doelgroep: breed publiek

3

4

5 Meer buitenlands bezoek,

6 Kenniswiki (projectvoorstel)
Wiki voor informatie over maatschappelijk actuele onderwerpen. De lezer krijgt op deze manier informatie op twee niveaus aangeboden: een voor een grote groep begrijpelijke tekst die de ins and outs geeft over het onderwerp, en de wetenschappelijke artikelen en databestanden (open access) waar deze tekst op is gebaseerd. De wiki's worden opgezet in een samenwerking tussen wetenschappelijke onderzoeksgroepen, universiteitsbibliotheken en openbare bibliotheken.

7 Lessons learned Populair:
Steady sellers: Koningshuis, Annie M.G. Schmidt, Donald Duck, Afschaffing Slavernij en elk jaar raak: Prinsjesdag, Kerst, Pasen etc. Aansluiting bij actualiteit: Paus, overlijden, jubilea Te relateren aan personen of plaatsen: Wapenboek Beyeren, Atlas de Wit Wat werkt niet: Iets waar je heel goed in bent, maar wat mensen niet verwachten (sportcollectie bijvoorbeeld)

8 Lessons learned Goede mix tussen vooruit plannen en flexibel inspelen op de actualiteit Uitgevoerd door team collectie-exploitatie (op basis van kennis van de collectie), aangevuld met redactie-expertise vanuit communicatie. Meer inzicht in gebruikers (marketing services) Redactionele content helpt om nieuwe bezoekers te genereren. (40% zoekverkeer, 20% verwijzingsverkeer (vooral uit Wikipedia), 40% direct verkeer).

9 Aanbevelingen Blijf dicht bij jezelf in wat je doet (expertise, content) Blijf dicht bij de klant in hoe je dat verspreidt (social, local, mobile) ‘Onderzoek alles en behoudt het goede’ – beschouw redactionele content als een veilige experimenteer-omgeving.


Download ppt "Redactionele content Lily Knibbeler, 27 maart 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google