Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIrma Visser Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Geld verdienen met trends Les 1
2
Start Daniella Hefter http://gvtk.wordpress.com/
3
Welkom Waarom zit je hier? Wat verwacht je?
4
Wat hebben we gehoord? Profetie Forecasting Trendwatching Mode Idee Onzin
5
Lidewij Edelkoort Li
6
Hoe doe je dat dan? Vooruitziende blik? Analyseren!
7
Wat is een trend? Nieuwe trui Of Individualisering Neiging, richting, tendens - Nieuwe mode
8
Trends worden bepaald door factoren als: B.v. Demografie, economie en Tijd!
9
Lessen Er zijn 7 lessen. Daarvan moet je minimaal 6 aanwezig zijn. Inhoud is onderzoek + creatief concept ontwikkelen + presenteren 2 Ects = 56 uur
10
Inhoud Groepjes vormen Analyseren Trends koppelen Visie erop loslaten Product, project of dienst ontwikkelen Uitwerken en presenteren
11
Overzicht Les 1: Inleiding in de problematiek Les 2: Individuele presentatie trendfactoren en trendniveau’s samenstellen groepjes en werken Les 3 Go/ no go behoefte, trend en doelgroep Les 4 Go/ no go Plan van Aanpak Financiële aspecten Les 5 Groepspresentaties over het verrichte onderzoek Lessen 6 en 7: Eindpresentaties en uitreiking Trenddetective Trofee
12
Trendfactoren Trendfactoren – wat zijn dat? Wat heeft invloed op trends? Vandaag: trendfactoren en trendniveaus
13
Economie Conjunctuur + effect op bestedingspatroon van consument
14
Demografie Bevolkingssamenstelling ten aanzien van grootte, dichtheid, leeftijd, geslacht, ras, gedrag, geloof, enz…
15
Technologie Nieuwe uitvindingen en toepassingen ervan
16
Politiek Invloed van politiek op maatschappelijke ontwikkelingen en het gedrag van mensen.
17
Cultuur en Sociologie Waarden en overtuigingen van een samenleving en de houding van mensen t.o.v. de maatschappij.
18
Ecologie Milieu en de natuurlijke omgeving
19
Trendniveaus - Microtrends Indirect veel invloed van trendfactoren Microtrends =Markttrend - Marktwaarden Kort max 5 jaar
20
Maxitrends Trendfactoren invloed. Maxitrend= Consumentwaarden -Gedrag - gewoontes Verlangens/voorkeuren Wensen/Behoeften 5 – 10 jaar
21
Mega trends Maatschappelijke ontwikkelingen - overstijgen individuele consumentwaarden Universeel karakter Ontwikkeling 10 – 30 jaar
22
Welke trends zien we en op welk niveau ? Trendfactoren: Economie Demografie Technologie Politiek Cultuur en sociologie Ecologie Trendniveaus: Micro-trends, marktniveau (gadgets, films) Maxi-trends, consumetenniveau (avotuur, wellness) Mega-trends, maatschappelijk niveau (globalisering, vergrijzing)
23
Volgorde van werken Trends – behoeften – doelgroep – product -Zoek eerst naar trends (rekening houdend met trendfactoren en trendniveaus) -Zoek vervolgens naar behoeften -Bepaal pas daarna je doelgroep -En pas als allerlaatste komt het product (een goed of een dienst)
24
Thuis + volgende week Haal de modulewijzer van de blog Neem literatuur (hoofdstuk 1 uit “Van trends naar brands”) door. Lees het interview met Lidewij Edelkoort Tik op Google “Trends” in en kijk wat er zoal te vinden is Maak een korte presentatie Opdracht A
25
Volgende week Opdracht A Stel voor jezelf vast welke twee trendfactoren jij het meest interessant vindt voor de nabije toekomst en waarom dat zo is. II. Breng deze twee factoren bij elkaar. Wat kan er gebeuren op dit snijvlak? Wat voor trend zou dat kunnen opleveren ? III. Werk punt II verder uit naar de drie trendniveaus. IV. Voor welke doelgroepen is deze ontwikkeling interessant ? Maak een korte presentatie (2 min) en gebruik gegevens, materiaal, artikelen e.d.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.