Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMartha Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Social Media ‘Talk of the town’
2
De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
3
Wat zijn social media? Verzamelnaam voor alle online media waarbij de functionaliteiten van publiceren en delen geïntegreerd zijn. Netwerken rondom PERSONEN/BRANDS en ONDERWERPEN
4
De ‘buzz’ in cijfers: * > 4000.000 artikelen * > 100.000.000 (+65.000 video’s p/d)
5
De ‘buzz’ in cijfers: * Blogs: > 200.000.000 * 57% van alle internet gebruikers hebben inmiddels een profiel op een social netwerk
6
Het doel van Social Media is: Koppelen Inspireren Beïnvloeden Engageren
7
Waarom meedoen? Creëren van ‘community of practice’. Creëren van meer zichtbaarheid voor jezelf of werkgever. Claim autoriteit op basis van eigen kennis. ‘In 2010, if you’re not on a social networking site, you’re not on the internet !’ ‘Each medium has an agenda of its own.’ IF YOU’RE NOT ON A SOCIAL NETWORKING SITE,
8
Oud vs. Nieuw communicatiemodel ‘Irritant vs. Inspirend’
9
Oud was… De ‘MONOLOOG’
10
En die was… Product-driven
11
…en… Statisch
12
…en… ‘One-Way-Traffic’
13
,maar vooral… Luidruchtig en opdringerig
14
Nieuw is… De ‘DIALOOG’
15
Dus: Transparant Inclusief Authentiek Dynamisch Consumer-driven
16
En niet: Gecontroleerd Georganiseerd Exclusief Product-driven ‘on message’
17
Hoe bouw en onderhoud ik mijn eigen netwerk? ‘de ‘DO’S’
18
Premisse: ‘Conversatie is koning. Content is niets meer dan een verzameling van onderwerpen waar over gesproken wordt.’
19
Ten eerste : Sluit je aan bij bestaande netwerken. Bouw deze geduldig en consequent uit. Claim je eigen territorium.
20
Deel kennis. Neem het initatief door het gesprek te leiden.
21
Geneer en mix. een constante stroom van interessante content genereren. gebruik maken van de multi-media-mix (tekst, audio, visueel materiaal)
22
En vergeet vooral niet … ons verbinden aan andere blogs en actief nieuwe conversaties aanjagen (Linkedin)
23
NIET doen: Wees geen snob/betweter. Een boodschap eenzijdig publiceren. Vergeten de statistieken te analyseren. Exclusief ‘branded’ boodschappen versturen.
24
Enkele afsluitende tips van een guru: ‘Align the message over all media; synchronize them.’ ‘Allow people to contribute thoughts and arm your network with arguments. Let them do the discussing.’ ‘It’s about conversation, and the best communicators start as the best listeners.’
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.