Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDina Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best
2
Agenda Individuele opdracht Deskresearch en fieldresearch Toepassing binnen de groepsopdracht Toepassing binnen het project Afsluiting: vragen?
3
Individuele opdracht Lees de briefing aandachtig Vragen? Stel ze alsjeblieft !
4
Deskresearch en fieldresearch Deskresearch: vanachter je bureau, in de bibliotheek Fieldresearch: ALTIJD erop uit! Voorbeelden tref je aan in het boek op de pagina’s 80 t/m 95! Deskresearch hoeft niet altijd eerst aan fieldresearch vooraf te gaan Een observatie (blz 81) kan heel goed vooraf gaan aan deskresearch
5
Toepassing binnen groepsopdracht Inmiddels heb je met je groep gekozen wat voor merk je gaat maken: een fietsenmerk, een frisdrankmerk, of een sportschoenenmerk. Je hebt ook drie verwante merken gekozen waar je je door laat inspireren. We inventariseren per groep welke merkcategorie je hebt gekozen, en welke drie inspiratiebronnen.
6
Inventarisatie Merk? Inspiratiebronnen? Ieder groepje pitcht deze uitkomsten + de eerste ideeën voor het concept
7
Deskresearch Bedenk vijf vragen die je beantwoord wilt zien door deskresearch Geef ook aan welke bronnen je daarvoor gaat raadplegen Na 10 minuten klassikaal bespreken
8
Fieldresearch Je gaat erop uit om onderzoek te doen. Beantwoord met je groep de volgende vragen: 1.Welke touchpoints ga je onderzoeken? 2.Waar bevinden die touchpoints zich? 3.Wat wil je te weten komen door je onderzoek? 4.Ga je mensen interviewen? 5.Zo ja, hoe bepaal je wie je aanspreekt? 6.Bedenk vijf vragen waar je in ieder geval een antwoord op wilt hebben! Na 15 minuten klassikaal bespreken
9
Toepassing binnen project Veel marketingdeliverables bevat het project niet. Belangrijkste punten zijn het doelgroepsonderzoek, en de pitch. Deze les: doelgroeponderzoek Les 8: pitchen voor opdrachtgevers
10
Doelgroep In de briefing staat omschreven als doelgroep “de zakelijke reiziger”. Wie is dat voor jou? Heb je deze doelgroep gesegmenteerd, bijvoorbeeld demografisch of aan de hand van lifestyle? Klassikale inventarisatie
11
Onderzoek Ook in je project moet je deskresearch en fieldresearch uitvoeren. Tien minuten om voor jezelf op een rijtje te zetten hoe je dat gaat doen, net zoals we zojuist besproken hebben bij de groepsopracht. Let op de vereisten: minimaal vijf bronnen, minimaal vijf interviews. Daarna klassikale bespreking
12
Vragen? Download college: via de startpagina E-mail: s.best@redmond.nls.best@redmond.nl En kijk regelmatig op het blog van de vakgroep via de startpagina Tot volgende week!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.