Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFedde Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Internationale Multi Channel Campagnes Marketing Pioneers Martin Boschhuizen
2
albelli wat is dat?
3
over albelli fotoboeken, agenda’s, kalenders, canvas, etc
4
over albelli 8 Europese landen en één.com.com
5
over Martin
6
fotoboeken ja
7
de markt minder prints & meer fotoboeken
8
de markt onze klanten de jonge moeder de jonge oma de hobbyist
9
multi channel campagnes internationaal en efficient
10
het probleem
11
het gevolg
13
“dit werkt niet in mijn land” “20%” de urgentie groei ambities beperkte resources heel veel kansen heel veel meningen tijd voor actie “one size fits all” “Lifecycles” “Segmentatie” “blond” “donker” “who cares” double digit marktgroei “Groei harder dan de markt” “waarom krijg ik geen aandacht?” “nog 1 extra land” “15%”
14
doelstellingen efficiencyslag effectiviteitsverbetering bovengemiddelde groei segmentatie Testen! één Europese kalender lifecycles aanpak randvoorwaarden -Ruimte voor local flavour -3 maanden proeftijd
15
één Europese kalender efficiency binnen editorial en campagneteam >40% dus meer ruimte voor…. Met local flavour!!
16
Simpele test Subject lines Images CTA Buttons Lange tests Prijselasticiteit Kannibalisatie-effecten Complexe tests Voorspellingsmodellen Engagementscores testen door 1 kalender kunnen learnings beter worden toegepast grote landen dienen als voorloper (sneller significantie) kleinere landen groeien sneller en met minder energie maar… het ene land is het andere niet (NL en BE) complexiteit en duur > Uitkomsten
17
Trigger profiel Download to order - Software gisteren gedownlownload, - Geen order - Optin - Repeteer elke dag - 10% random Contolegroep Na drie dagen - Check profiel - Stuur eerste mail: inspiratie Na 14 dagen - Check profiel - Stuur tweede mail: korting op eerste order Na 11 dagen - Check profiel - Stuur derde mail: reminder korting Na 4 dagen - Check Profiel - Stuur vierde mail: enquete lifecycles automatische e-mail campagnes
18
lifecycles e-mails Weinig onderscheid tussen landen Wel in aanbieding en timing Klantgedrag is de trigger: gebruik dat ook Uitkomsten
19
lifecycles optimalisatie Mail 1a Mail 1b Mail 2 Mail 3
20
segmentatie De RFM segmenten vertonen homogeen gedrag over heel Europa Dit is dominanter dan segmenteren per lokale markt Maar… dit geldt voor ons, en we blijven testen en ontwikkelen Uitkomsten Enkelvoudige segmentatie prospects - klanten E-mail Nee Meervoudige RFM segmentatie 8 RFM segmenten E-mail Ja Nee Engagement scores en voorspelmodellen RFM, Engagementscore & Omniture Alle kanalen Ja 2010 2012 2013 Segmentatie Kanalen Andere Tone of voice Andere Aanbieding Andere Frequentie
21
tips het is een marathon prepare analytics is key buy in denk in jaren en meet op LTV je plan, je tests, je volgende stap en veel meer dan je e-mail metrics op het hoogste niveau
22
tips fact based discipline geloofwaardigheid teamwork zowel intern als extern gedeelde doelstellingen laat je niet gek maken door een slechte maand meningen tellen niet, testen kan altijd
23
Hoe zit ik eigenlijk in mijn tijd? Zijn er nog vragen ? kan straks ook nog of via: @boschhie martin@nl.albelli.com Martin Boschhuizen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.