De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?"— Transcript van de presentatie:

1 Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?

2 Contact joehs@hr.nl 06 4844 4736 twitter.com/haroldjoels

3 Agenda Inleiding Kennismaking Verwachtingen Doelen van de module Programma Rol van internet Google Analytics, een introductie Opdracht

4 Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) attractieve en interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, analyseren, presenteren en ontdekken

5 Verwachtingen Ervaring met websites? Heb je zelf een website/blog? Waarom volg je deze module? Wat wil je leren? Wat zijn je verwachtingen?

6 Wat is de ambitie? Een gefundeerd plan én presentatie van teams (4 personen), waaruit blijkt dat zij de GA van [ organisatie X ] begrijpen en de klant van gefundeerd en creatief advies kunnen voorzien. – Analyse en interpretatie van Google Analytics van Organisatie X – Conclusies en aanbevelingen naar de klant – Kansen en mogelijkheden – Tips en tricks

7 Doelen van de module Inzicht en begrip van de mogelijkheden – In de lessen behandelen we een bepaald thema/onderwerp mbt GA – Gastsprekers / experts / ervaringsdeskundigen Daarnaast gedurende 8 weken in 4- tallen aan de slag met een case/organisatie

8 Programma Week 1: Google Analytics, een introductie Week 2: Doelen en doelgroepen Week 3: Gastspreker Cristian van Nispen (online marketeer TamTam) Week 4: Kijken en vergelijken Week 5: Gastspreker ? Week 6: Hooks (landing, bounce, linkbuilding) Week 7/8: Presentaties GA-analyse

9 Uiteindelijke plan Wat lever je op? Overall Google Analytics Adviesplan presenteren 50% en inleveren 50 %. TOTAAL100% SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign Analyse – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages

10 Brainstorm Hoe werkt Google?

11 Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?

12 Rol van internet Altijd en overal Soms vooral oriënteren, soms vooral kopen 20% koopt in webshops na 22.00 uur Andere en nieuwe concurrenten zitten één klik verder Ook bij reviews… eerst internet http://www.gfk.com/imperia/md/content/ps_benelux/publicaties/toptopics2012_retail.p df

13 GA Wat is Google Analytics? Seminar: http://www.youtube.com/watch?v=_YkiwOJqkZshttp://www.youtube.com/watch?v=_YkiwOJqkZs Hoe werkt Google Analytics? http://www.youtube.com/watch?v=2Fp77T0lTAQ http://www.youtube.com/watch?v=2Fp77T0lTAQ

14 GA

15 Wat is Google Analytics?

16 Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs? Google Analytics? Website optimalisatie Website usability

17 http://www.youtube.com/watch?feature=play er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk http://www.youtube.com/watch?feature=play er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk

18

19 Dashboard 1 click op 1 pagina Aaneengesloten x pagina’s 30 minuten 1 persoon afgesproken tijdstip X aantal bezoeken

20 Meest betrouwbaar? Paginaweergave Elke verversing (F5) telt, enorme aantallen, oneerlijk vergelijken Bezoek Een persoon die 3 keer terug komt, tel je dubbel Bezoeker Geen personen maar IP adressen: Een school heeft vele leerlingen Een huis 2 kinderen, pa & ma Een werkplek meerdere gebruikers

21 Dashboard en GA Realtime Bezoekers Waar ze vandaan komen Verkeersbronnen Inhoud Interessante pagina’s Vergelijkingen maken Verschillende soorten rapporten

22 Meet the company Vorm een groep van 4 personen En ga op zoek naar een organisatie… Regel dat je wordt geautoriseerd om de statistieken te bekijken met je G-Mail account

23 Als je een bedrijf benadert Open 2 x klik Copy all Paste En geef er een eigen draai aan

24 Opdracht: SWOT Analyseer je organisatie, kijk specifiek naar de website en naar (evt.) Google Analytics inzichten Maak een SWOT-analyse en focus hierbij op de website van de organisatie. Omschrijf de product-marktcombinatie: in welke markt(en) actief met welke product(en) Over 2 weken meenemen: en evt. presenteren (PPT) TIP => Avinash Kaushik: http://www.inc.com/guides/google/201108/secret- to-web-analytics.html http://www.inc.com/guides/google/201108/secret- to-web-analytics.html

25 Contact joehs@hr.nl 06 4844 4736 twitter.com/haroldjoels PPT te vinden op http://docsupload.wordpress.com http://docsupload.wordpress.com


Download ppt "Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?"

Verwante presentaties


Ads door Google