Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBertha Kuipers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
2
Contact joehs@hr.nl 06 4844 4736 twitter.com/haroldjoels
3
Agenda Inleiding Kennismaking Verwachtingen Doelen van de module Programma Rol van internet Google Analytics, een introductie Opdracht
4
Inleiding Welkom! 8 weken (vooral) attractieve en interactieve lessen Brainstormen, oefeningen, toepassen, analyseren, presenteren en ontdekken
5
Verwachtingen Ervaring met websites? Heb je zelf een website/blog? Waarom volg je deze module? Wat wil je leren? Wat zijn je verwachtingen?
6
Wat is de ambitie? Een gefundeerd plan én presentatie van teams (4 personen), waaruit blijkt dat zij de GA van [ organisatie X ] begrijpen en de klant van gefundeerd en creatief advies kunnen voorzien. – Analyse en interpretatie van Google Analytics van Organisatie X – Conclusies en aanbevelingen naar de klant – Kansen en mogelijkheden – Tips en tricks
7
Doelen van de module Inzicht en begrip van de mogelijkheden – In de lessen behandelen we een bepaald thema/onderwerp mbt GA – Gastsprekers / experts / ervaringsdeskundigen Daarnaast gedurende 8 weken in 4- tallen aan de slag met een case/organisatie
8
Programma Week 1: Google Analytics, een introductie Week 2: Doelen en doelgroepen Week 3: Gastspreker Cristian van Nispen (online marketeer TamTam) Week 4: Kijken en vergelijken Week 5: Gastspreker ? Week 6: Hooks (landing, bounce, linkbuilding) Week 7/8: Presentaties GA-analyse
9
Uiteindelijke plan Wat lever je op? Overall Google Analytics Adviesplan presenteren 50% en inleveren 50 %. TOTAAL100% SWOT Doelen (evt trechters) Persona’s Zoekwoorden Webdesign Analyse – Regio’s, momenten, Tijd, data, maanden, momenten? – Doelgroepen? Regio’s? Typen? – Segmenten? Producten? – Invloeden? Bounce rates Linkbuilding Landing pages
10
Brainstorm Hoe werkt Google?
11
Een website, en dan? Stel jezelf vooral de vragen: – Waarom heb ik een site? – Wat wil ik ermee? – En wat verwacht de bezoeker ervan? – Is een bezoeker hetzelfde als een klant? – Zo nee, waar ligt het onderscheid?
12
Rol van internet Altijd en overal Soms vooral oriënteren, soms vooral kopen 20% koopt in webshops na 22.00 uur Andere en nieuwe concurrenten zitten één klik verder Ook bij reviews… eerst internet http://www.gfk.com/imperia/md/content/ps_benelux/publicaties/toptopics2012_retail.p df
13
GA Wat is Google Analytics? Seminar: http://www.youtube.com/watch?v=_YkiwOJqkZshttp://www.youtube.com/watch?v=_YkiwOJqkZs Hoe werkt Google Analytics? http://www.youtube.com/watch?v=2Fp77T0lTAQ http://www.youtube.com/watch?v=2Fp77T0lTAQ
14
GA
15
Wat is Google Analytics?
16
Vinden bezoekers je website? Zo ja, hoe? Gaan ze meteen weg? Gaan ze eerst de schappen langs? Google Analytics? Website optimalisatie Website usability
17
http://www.youtube.com/watch?feature=play er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk http://www.youtube.com/watch?feature=play er_detailpage&v=3Sk7cOqB9Dk
19
Dashboard 1 click op 1 pagina Aaneengesloten x pagina’s 30 minuten 1 persoon afgesproken tijdstip X aantal bezoeken
20
Meest betrouwbaar? Paginaweergave Elke verversing (F5) telt, enorme aantallen, oneerlijk vergelijken Bezoek Een persoon die 3 keer terug komt, tel je dubbel Bezoeker Geen personen maar IP adressen: Een school heeft vele leerlingen Een huis 2 kinderen, pa & ma Een werkplek meerdere gebruikers
21
Dashboard en GA Realtime Bezoekers Waar ze vandaan komen Verkeersbronnen Inhoud Interessante pagina’s Vergelijkingen maken Verschillende soorten rapporten
22
Meet the company Vorm een groep van 4 personen En ga op zoek naar een organisatie… Regel dat je wordt geautoriseerd om de statistieken te bekijken met je G-Mail account
23
Als je een bedrijf benadert Open 2 x klik Copy all Paste En geef er een eigen draai aan
24
Opdracht: SWOT Analyseer je organisatie, kijk specifiek naar de website en naar (evt.) Google Analytics inzichten Maak een SWOT-analyse en focus hierbij op de website van de organisatie. Omschrijf de product-marktcombinatie: in welke markt(en) actief met welke product(en) Over 2 weken meenemen: en evt. presenteren (PPT) TIP => Avinash Kaushik: http://www.inc.com/guides/google/201108/secret- to-web-analytics.html http://www.inc.com/guides/google/201108/secret- to-web-analytics.html
25
Contact joehs@hr.nl 06 4844 4736 twitter.com/haroldjoels PPT te vinden op http://docsupload.wordpress.com http://docsupload.wordpress.com
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.