Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdValentijn Pauwels Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
2
HR-Innovation & Change
Wie ben ik? HR-Innovation & Change
3
2 perspectieven buiten binnen
4
(E-)recruitment Second Life
5
Marketing van HR
6
2 keer hetzelfde verbinding
7
De toekomst van marketing
Love your consumer Joris van Heukelom, directeur Content, TV & Media KPN
8
De toekomst van HR Verstand van mensen
9
Het probleem van HR en organisaties
Geen verbinding met mensen Naar binnen gekeerd Mechanisering Korte termijn Context is echt anders geworden Vraag: is de rol van HR uitgespeeld?
10
Het draait allemaal om beelden
11
Filmpje 1.
12
Een stukje theorie Communicatie: Regel 1.
Elke communicatie bevat een inhouds- en betrekkingsaspect. Regel 2. De betrekking bepaalt de betekenis van de inhoud.
13
Een stukje theorie (2) Betrekkingsblindheid:
Niet weten dat betrekking er toe doet Niet zien dat de definitie van de ander verschilt van de eigen definitie van die ander Niet zien dat de definitie van het zelf verschilt van de definitie die de ander geeft
14
Het is (slechts) een kwestie van
ander gedrag
15
Binnen Negatief beeld van HR: lastig, procedures, kosten
Niet weten waar managers last van hebben Met inhoudelijke oplossingen komen (zekerheid) Oplossingsrichting: In gesprek gaan (zonder inhoud) Expert in menselijke kanten van organiseren Verbinding via mensen i.p.v. functie Professionalisering van communicatie: marketing!?
16
Buiten Klein IT-bedrijf (70 mensen), 3,5 jaar geleden
Ruime arbeidsmarkt, toch full time ‘recruiter’ aangesteld Hebben recruitment ingericht als een sociaal proces: mensen ontmoeten, verbinding maken en onderhouden Professioneel ondersteund: database Zetten nooit advertenties, weten precies wie wanneer aan welke stap toe is Hebben nu geen enkel probleem met werving & selectie, imago & identiteit kloppen volledig Strategische oplossing!
17
En dan ..... Marketing?! Ja, professionalisering van de communicatie
Ja, het gaat over beelden Ja, het nieuwe marketing Nee, marketing heeft hetzelfde probleem als HR Nee, marketing is vaak verkopen i.p.v.verbinding
18
Filmpje 2.
19
De toekomt van (e-)marketing
20
De toekomt van (e-)marketing
Communities worden leidend Mensen i.p.v. doelgroepen Lange termijn verbinding Van buiten naar binnen Nieuwe technieken
21
Voorbeelden uit andere werelden
Zie
22
Tot slot Emotie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.