Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRobert Vermeiren Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Simulatie dynamisch busstation
Naam: Diana Pikkert – van de Weijenberg Marc Stanescu Bedrijf: AGV - Movares woensdag 2 november 2011
2
Simulatie dynamisch busstation
Inhoud Inleiding Statisch vs dynamisch Opbouw model Uitgangspunten Resultaten woensdag 2 november 2011
3
Inleiding Busstation IJsei woensdag 2 november 2011
4
Inleiding Busstation IJsei woensdag 2 november 2011
5
Problematiek combinatie van:
Inleiding Problematiek combinatie van: Veel bussen per uur; Aantal haltes beperkt door ruimtegebrek; Ruimte optimaal benutten: Dynamiseren? woensdag 2 november 2011
6
Statisch vs dynamisch (model)
Statisch model: Blokkenmodel Geen interactie voertuigen Dynamisch model: Ontwikkeld model Interactie tussen voertuigen woensdag 2 november 2011
7
Statisch vs dynamisch (toewijzing)
Statisch systeem: Vaste halte Dynamisch systeem: Flexibele halte toewijzing woensdag 2 november 2011
8
Opbouw model Eigen ontwikkeling - Vissim - Matlab - Excel
woensdag 2 november 2011
9
Optimale haltetoedeling:
Opbouw model Optimale haltetoedeling: Integer lineair programmeer probleem (ILP) Kostenfunctie Voorwaarden Specifiek toegespitste Solver applicatie woensdag 2 november 2011
10
Uitgangspunten Ingegeven voorkeurshalte
Doel = minimale afwijking voor reizigers (clusters) 15 minuten voor aankomst in toedeling 5 minuten voor aankomst toedeling “vast” en op borden Toedeling pas werkelijk definitief bij oprijden busstation woensdag 2 november 2011
11
Resultaten Vergelijking tussen dynamisch en traditioneel busstation mogelijk; Knelpunten circulatie zichtbaar; Uitvoer visueel en cijfermatig (link) Nu ook: voetgangers modelleren; woensdag 2 november 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.