Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika Bakker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Kick Off 10.10.20071 COACH2B = Het landelijke stimuleringsprogramma voor coaching & mentoring van jongeren door medewerkers van bedrijven (en andere werkgevers) Workshop 18.11.2008;Henk Kinds, projectleider
2
Kick Off 10.10.20072 COACH2B = Initiatief van Stichting DOEN en Skanfonds, Financieel gesteund door de Nationale Postcode Loterij. Opdrachtnemer en programmaleider: KPMG Uitvoerend bureau: Community Partnership Consultants
3
Kick Off 10.10.20073 Rondje aanwezigen en hun vragen? 1.Maatschappelijke organisaties / instellingen Uit onderwijs Uit jeugdzorg / jeugdwelzijn 2.Bedrijven en werkgevers uit overheid en nonprofit 3.Overheid 4.Overige
4
Kick Off 10.10.20074 Introductie COACH2B Coach & mentorprojecten selecteren en met hen kwaliteit te ontwikkelen in staat stellen, als goede voorbeelden te dienen, waardoor het mentoraat en de bedrijfsbetrokkenheid verspreid en verveelvoudigd wordt Erkenning van de meerwaarde van de projecten vergroten bij het bedrijfsleven, maatschappelijke instellingen, de politiek en het publiek 200 (risico-)jongeren met de steun van coaches & mentoren op weg helpen naar school of werk en/of maatschappelijk participeren op een beter niveau dan voorheen
5
Kick Off 10.10.20075 ACTIELIJNEN COACH2B; mei 2007 - okt 2008 Doelgroep = jongeren die buiten de boot (dreigen te) vallen binnen onderwijs en arbeidsmarkt. Doelen = Preventie en talentontwikkeling Actielijn I: selecteren goede voorbeelden 10.10.2007; start van samenwerking met 11 projecten Actielijn II: kwaliteitsontwikkeling Overdragen van kennis en ervaringen Kwaliteitscriteria en kengetallen Toolkit, website en COACH2B boek Actielijn III: communicatie van de meerwaarde Concept van Heldencampagne Actielijn IV: Verduurzamen en versnellen Minimaal 200 jongeren extra steunen en monitoren Versterken van de bedrijfsbetrokkenheid
6
Kick Off 10.10.20076 Resultaten 2007 - okt 2008 Lastig –over all- vast te stellen Mm.n. Zelfvertrouwen. Arbeids- en beroepenorientatie en sociaal kapitaal
7
Kick Off 10.10.20077 Samenwerkende Projecten Benefits for Kids, Rotterdam (Unilever) Hidden Stars, Rotterdam (ING) ROC Aventus, Stedendriehoek (Gemeente Apeldoorn) MentorProgramma Friesland (KvK / Politie) Campus Nieuw West, Amsterdam (KPN / Lost Boys) Jongeren Leren Ondernemen, Amsterdam (KPMG) Mazoezo, Amsterdam (TSD) Coach4Talent, Utrecht (Fortis) LeukOmteLeren, Arnhem (Notaris) Limburg; EMOL; i.o. (DSM) Groningen; Humanitas, Groningen; i.o. (Rabobank)
8
Kick Off 10.10.20078 Knelpunten en beelden over en weer Willen bedrijven echt wel? Kunnen organisaties wel een goed project runnen Wat is reëel? Is dit reëel? Bedrijven zoeken betrokkenheid en professionaliteit bij hun partners (doen wat afgesproken wordt) Bedrijven willen toegevoegde waarde concreet zien en liefst kortdurende projecten Organisaties willen betrouwbare partners en duurzame projecten
9
Kick Off 10.10.20079 Coach2B Voor meer informatie: Projectbureau Coach2b Grote Kerkhof 5b 7411 KT Deventer Tel. 0570 600 344 www.coach2b.nl Email: info@coach2b.nl
10
Kick Off 10.10.200710 Verbeterpunten Kwaliteitscriteria van het project en het proces Tussen doelen en resultaten zitten KPI‘s (evalueren) Werk- / taak en leveringsafspraken Begeleiding en training Focus op kwaliteit d.m.v.: 1.Projectformules en productengids 2.Training en certificering 3.Communicatie en marketing Advisering en uitvoering
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.