Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdNathan Maas Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoe werkt een zoekmachine?
2
In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking – het erven van ‘punten’ Vastleggen van zoekopdrachten (AdWords)
3
Kern van de zoekmachine Zoekmachine doet 2 dingen: 1. Informatie van sites verzamelen (crawlen) 2. Zoekopdrachten vertalen naar zoekresultaten Bij alle werkzaamheden voor zoekmachine-optimalisatie altijd van belang: Outside in of Inside out
4
Indexering per site-categorie Google plaatst je in een hokje – Bedrijfssite (weinig updates + opgenomen in directories, portaalsites) – Forum/ blog (regelmatige updates) – Persoonlijke site (zelden) – Nieuwssite (meermaals per dag update) Gedraag je zoals Google verwacht!
5
Hoe werkt een zoekmachine - simulatie Tool A10 / A11 op imnl.nl/toolsimnl.nl/tools
6
Voorbeeld: NederlandInternet.nl DIT ZIET U 6
7
NederlandInternet.nl DIT ZIET een zoekmachine 7
8
Spider: 8 Indexeert elke link die hij tegenkomt Slaat bepaalde info op Bezoekt de nieuwe link 1 27 9
9
Wat wordt precies geïndexeerd ? Per hyperlink wordt de volgende informatie opgeslagen: – URL – title-tag; meta-keywords en meta-description – Alternate tekst tag voor afbeeldingen ( ) – 'keyword density’ (1, 2 en 3-woord combinaties, hun kwantiteit en percentage) – Interne en externe links – de HTML broncode van de pagina – een export van de complete tekst
10
Belang van verschillende componenten SET van kleine veranderingen -> groot resultaat De domeinnaam Url Metatags Title tag Alternate text tag voor afbeeldingen Links (interne en externe) Header tags met name & Vetgedrukte teksten of
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.