Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDina Declercq Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004
2
E-Team 2004 Architectuur nu elke afdeling eigen toepassing bestemd voor zowel “specialisten” als “niet-specialisten” gebruik gegevens buiten eigen afdeling minimaal uitwisseling gegevens tussen afdelingen minimaal
3
E-Team 2004 Architectuur ongewenst Behoefte: gegevens beschikbaar buiten eigen afdeling Nadelen: kennis nodig per toepassing autorisatie nodig per toepassing beveiliging nodig per toepassing beschikbaarheid gewenst per toepassing
4
E-Team 2004 E-Government architectuur niet-specialisten gebruiken midoffice functionaliteit één loket voor burgers en bedrijven één loket voor medewerkers
5
E-Team 2004 Portaal: één loket voor medewerkers
6
E-Team 2004 E-government architectuur
7
E-Team 2004 Gegevensmagazijn bevat kopieën van gegevens uit backoffice-administraties gebaseerd op GFO-Basisgegevens basisregistraties: natuurlijke personen, niet-natuurlijke personen, adressen, gebouwde objecten, grond objecten, kadastrale objecten, medewerkers afspraken met bronhouders geometrie tbv kaartfunctionaliteit
8
E-Team 2004 Kaartfunctionaliteit E-Loket
9
E-Team 2004 Kaartfunctionaliteit E-Loket
10
E-Team 2004 E-Loket: Web-Intake-Systeem Productencatalogus Formulierengenerator Zaken/intakes Ook voor intern gebruik Zoek-functionaliteit met redactie (óók informatie-diensten)
11
E-Team 2004 Intakesysteem Formulier
12
E-Team 2004 Intakesysteem Status
13
E-Team 2004 Intakesysteem Aanvraag
14
E-Team 2004 Monitor Kwaliteit
15
E-Team 2004 Inzoomen op organisatie-onderdeel
16
E-Team 2004 Inzoomen op product
17
E-Team 2004 Project Papier-Passé E-government documenten project: transparantie internetkanaal ook realiseren voor het postkanaal van élke zaak álle relevante documenten in één zaak-dossier inbak en kennis-mappen ook toegankelijk via intranet email-berichten eenvoudig op te nemen in zaak-dossier of kennis-map gericht op ruim 100000 klanten en 1600 medewerkers
18
E-Team 2004 Waarom registreren ? cultuur-historisch onderzoek verantwoording bedrijfsvoering dienstverlening
19
E-Team 2004 De zaak (van de klant) centraal (ook als het proces nog niet in kaart is gebracht) op elk moment is via elk kanaal de stand van elke zaak op te vragen management-informatie geeft op elk moment het totaal-overzicht m.b.t. álle zaken management-informatie signaleert processen die aandacht behoeven
20
E-Team 2004 Zaken koppelen aan basisregistraties T.b.v. klantbeheer en handhaving: alle zaken m.b.t. één bedrijf (klant-dossier) alle zaken m.b.t. één adres (adres-dossier) alle zaken m.b.t. één gebouw (gebouw- dossier) inclusief alle relevante documenten basis voor portaal-functionaliteit klanten (mijnDordrecht.nl)
21
E-Team 2004 De zaak centraal in de midoffice
22
E-Team 2004 Per zaaktype definiëren actor (organisatieonderdeel) doorlooptijd statussen (later ook stappen) relevante / verplichte documenttypen relevante koppelingen basisregistraties ontvangstbevestigingen
23
E-Team 2004 Zaak- en dossiercomponent indien gewenst los van Intakesysteem
24
E-Team 2004 Intakesysteem indien “opgeknipt”
25
E-Team 2004 Scan/postintake toegevoegd
26
E-Team 2004 Fasering Zaken toepassing Per kanaal: fase 1: webintakes (web intake systeem) fase 2: post/fax/email (functionaliteit Papier-Passé) fase 3: balie/telefonie
27
E-Team 2004 Nu eerst koppelen
28
E-Team 2004 Straks kantelen
29
E-Team 2004 DIV ondersteunend
30
E-Team 2004 BO ondersteunend
31
E-Team 2004 Meer informatie www.dordrecht.nl/e-government c.dekker@dordrecht.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.