Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPeter Mertens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day VHIC, 7 november 2003
2
E-Team 2003 Agenda Visie op e-government (Mark) E-government documenten project (Corné)
3
E-Team 2003 Van aanbod naar vraag Klant Product Front Back-office Systemen Processen Personen Autonomie, meervoudige registraties, het zelfde gegeven!, output? Informatievoorziening?
4
E-Team 2003 Integratie frontoffice Backoffice Post Fax E-Mail/ webform Balie Telefoon Geen frontoffice!
5
E-Team 2003 (Keten)Informatie Actor Klant Informatie t.b.v. handhaving en veiligheid Informatie t.b.v. Dienstverlening Informatie t.b.v. Efficiency ICT Keteninnovatie/ keteninformatisering
6
E-Team 2003 Efficiency in de overheid de overheid als administratieve fabriek Flexibele inzet van Frontoffice’s binnen geografische gebieden Centrale (regionale/ landelijke backoffice) voor administratieve verwerkingen, productie en ondersteuning ICT, Consistente informatie aan de frontoffice Regie van de gegevens bij de eigenaar (digitale kluis)
7
E-Team 2003
12
“ Niet kantelen maar koppelen ” Mid-office nieuwe structuur Front-office Back-office MID-OFFICE DataWareHouse O.A. WIS en Webservices Keten Midoffice als informatie architectuur voor de toekomst? Integratie vlak
13
E-Team 2003 E-Government architectuur
14
E-Team 2003
15
E-Government documenten project Papier P@ssé Postkanaal ook via de midoffice Content/documentbeheer via het intranet Gericht op 1600 gebruikers en 60.000 huishoudens
16
E-Team 2003 Uitgangspunten m.b.t. postverwerking ZAAK DOSSIERS CONTENT DOSSIERS overige zaak Scannen en en routen naar bekend zaaktype inbak afdeling inbak medewerker inbak project ter afhandeling ter kennisname
17
E-Team 2003 De zaak centraal (ook als processen nog niet in kaart zijn gebracht) -Op elk moment moet via elk kanaal de stand van elke zaak op te vragen zijn -Management-informatie geeft elk moment het totaal-overzicht m.b.t. álle zaken -Elke zaak kent een dossier
18
E-Team 2003 Definitie “zaak” -Een ZAAK is een samenhangende hoeveelheid werk met een welgedefinieerde aanleiding en een welgedefinieerd eindresultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden. ( bron: GFO-Zaken )
19
E-Team 2003 GFO-Zaken
20
E-Team 2003 Zoekmogelijkheden Op basis van: -Subject -Object -Geometrie -Trefwoorden/kenmerken -Full-text
21
E-Team 2003
22
Fasering zaken via één-loket-toepassing per kanaal 1.Web-intakes 2.Post/fax/email 3.Balie
23
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes
24
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier
25
E-Team 2003
26
fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald
27
E-Team 2003
28
fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen
29
E-Team 2003
30
fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
31
E-Team 2003
34
fase 1fase 2 web-intake-systeem web-intakes webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
35
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulier per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
36
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
37
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakes doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
38
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragen worden bij de intake opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
39
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragenálle relevante documenten worden bij de intakeworden bij de zaak opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakes
40
E-Team 2003 fase 1fase 2 web-intake-systeemzaken-systeem web-intakesweb-intakes + post webformulierzaak-type per formulier wordenper zaak-type worden statussen bepaald bijbehorende intakesbijbehorende zaken doorlopen deze alleen de aanvragenálle relevante documenten worden bij de intakeworden bij de zaak opgeslagen monitor kwaliteit alleen m.b.t. web-intakesm.b.t. álle zaken
41
E-Team 2003 Wat betekent dit voor de rol van de DIV-afdeling ?
42
E-Team 2003 EIND Meer informatie op: www.dordrecht.nl/e-government
43
E-Team 2003
46
Ook voor intern gebruik…
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.