Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdam Dekker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007
2
Achtergrond Voorstudie CCO: “Op weg naar een contactcenter overheid”
Advies VNG-Cie Jorritsma: “Publieke dienstverlening, professionele gemeenten: visie 2015” Kabinetsbesluit 8 juli 2005: Burger en bedrijf centraal Gemeenten eerste ingang overheid Overheidslagen werken samen 7 februari 2007
3
Netwerkorganisatie 7 februari 2007
4
Groeimodel Antwoord© 7 februari 2007
5
Leeromgeving Gemeente Provincie Amsterdam Noord-Holland Rotterdam
Zuid-Holland Zwolle Overijssel Zaanstad Enschede Apeldoorn Gelderland Zoetermeer Gouda Terneuzen Zeeland Son en Breugel Noord-Brabant 7 februari 2007
6
Producten programma CCO
Toolkit Antwoord© Telecommunicatie: makkelijke toegangsnummers en verbindingen Gemeenten: 14 + netnummer ( enz) ICT-bouwstenen: eCCO Content interface en kennisbank met zoekmogelijkheden Opleidingen/ trainingen Besturingsmodel (op basis van COPC-standaard): Kwaliteitsborging Klanttevredenheid Benchmark prestatie Meten is weten! 7 februari 2007
7
Zoeken (+ case based reasoning)
eCCO Telefonie routering, uitwijk, overloop, wachtrij, rapportage Besturingsmodel contacthistorie, vraagregistratie, feedbackfaciliteit, monitoring Thema/ Life Event folders Veel gestelde vragen Calamiteiten/ actualiteiten Beslis- bomen Zoeken (+ case based reasoning) CCO nieuws Content 7 februari 2007
8
meten = weten = (bij)sturen =
Besturingsmodel Sturen op kwaliteit klantcontact meten = weten = (bij)sturen = 7 februari 2007
9
Waarop sturen? Welke Kern Prestatie Indicatoren? (KPI’s) Bijvoorbeeld:
Gemiddelde wachttijd Hoe vaak doorverbonden? Op tijd teruggebeld? Gemiddelde gespreksduur In één keer afgehandeld? = opgenomen in de Benchmark Publiekszaken 2007 Koppelen aan Benchmark Publiekszaken, voorbeelden uit de praktijk 7 februari 2007
10
Meten = Weten = Sturen KCC Benchmark Dashboard Management
Data Benchmark Management Sturing Best practices en Normen Dashboard Periodiek Continu Rapportagetool 7 februari 2007
11
Besturingsmodel: Teamleiders
Om te sturen (deels zelfs realtime) op: Dagelijkse performance Servicelevels Kwaliteit Procesverbetering (Best Practices) Dashboard (rapportage) Kwaliteitsmonitoring Benchmark 7 februari 2007
12
Besturingsmodel: Management
Controle (periodiek) op prestaties Sturing Verantwoording: Doen we het goed? Rapportage management Benchmark 7 februari 2007
13
Benchmarking Gluren bij de Buren Leren van elkaar: Best Practices
Meten = Weten Hoe doe je het ten opzichte van andere vergelijkbare gemeentes? 7 februari 2007
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.