Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Mulder Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 3, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
2
Direct Marketing Directe verkoop Ondersteuning van verkoopactiviteiten
Klantbehoud en -loyaliteit Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
3
Directe verkoop Via catalogus Via mailing Via website (e-commerce)
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
4
Ondersteuning verkoopactiviteiten
Selecteren Voorbereiden Stimuleren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
5
Klantbehoud en -loyaliteit
Een goed management van klantrelaties leidt tot tevreden klanten Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
6
Klantwaarde Klantenpiramide naar loyaliteit van de klant (figuur 3.1)
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
7
Customer Lifetime Value
Totale klantwaarde Waarde die een klant kan hebben voor een organisatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
8
Databasemarketing Een goede database is de basis voor effectieve direct marketing Essentieel: Ontwikkeling van de database Doelstellingen voor de ontwikkeling Binnen de database een segmentatie op: Recente aankopen Frequentie van de aankopen Omvang van de aankopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
9
Marketingacties Klantenprofilering Behouden goede klanten
Klanten bedanken Cross-selling Klantencommunicatie programma Onderzoek Genereren nieuwe klanten Op-maat-gesneden aanbiedingen kunnen doen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
10
Media en instrumenten DM
Figuur 3.4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
11
Permission based marketing
Opt-in: gebruikers stemmen in met benadering Dubbele Opt-in: nieuwe wetgeving OPTA. Bedrijven moeten kunnen bewijzen dat klant akkoord is Voordeel: klanten zijn geïnteresseerd Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
12
Loyaliteitsprogramma
Planmatige aanpak voor aanmoediging herhalingsaankopen Klantenbinding creëren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
13
Customer Relationship Management
Beheersen en managen van de klantrelaties Bouwen van infrastructuur voor ontwikkeling duurzame relaties CRM is een strategie. Uitvoering berust op: Kennis van de klant Geïndividualiseerde waardepropositie Relatiestrategie Zorgvuldige communicatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
14
CRM en internet Integratie van offline en online contacten
Meerdere contactmomenten Ontstaan dialoog sneller en eenvoudiger Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.