De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een dialoog met klanten opbouwen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een dialoog met klanten opbouwen"— Transcript van de presentatie:

1 Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 3, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

2 Direct Marketing Directe verkoop Ondersteuning van verkoopactiviteiten
Klantbehoud en -loyaliteit Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

3 Directe verkoop Via catalogus Via mailing Via website (e-commerce)
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

4 Ondersteuning verkoopactiviteiten
Selecteren Voorbereiden Stimuleren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

5 Klantbehoud en -loyaliteit
Een goed management van klantrelaties leidt tot tevreden klanten Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

6 Klantwaarde Klantenpiramide naar loyaliteit van de klant (figuur 3.1)
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

7 Customer Lifetime Value
Totale klantwaarde Waarde die een klant kan hebben voor een organisatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

8 Databasemarketing Een goede database is de basis voor effectieve direct marketing Essentieel: Ontwikkeling van de database Doelstellingen voor de ontwikkeling Binnen de database een segmentatie op: Recente aankopen Frequentie van de aankopen Omvang van de aankopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

9 Marketingacties Klantenprofilering Behouden goede klanten
Klanten bedanken Cross-selling Klantencommunicatie programma Onderzoek Genereren nieuwe klanten Op-maat-gesneden aanbiedingen kunnen doen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

10 Media en instrumenten DM
Figuur 3.4 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

11 Permission based marketing
Opt-in: gebruikers stemmen in met benadering Dubbele Opt-in: nieuwe wetgeving OPTA. Bedrijven moeten kunnen bewijzen dat klant akkoord is Voordeel: klanten zijn geïnteresseerd Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

12 Loyaliteitsprogramma
Planmatige aanpak voor aanmoediging herhalingsaankopen Klantenbinding creëren Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

13 Customer Relationship Management
Beheersen en managen van de klantrelaties Bouwen van infrastructuur voor ontwikkeling duurzame relaties CRM is een strategie. Uitvoering berust op: Kennis van de klant Geïndividualiseerde waardepropositie Relatiestrategie Zorgvuldige communicatie Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

14 CRM en internet Integratie van offline en online contacten
Meerdere contactmomenten Ontstaan dialoog sneller en eenvoudiger Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010


Download ppt "Een dialoog met klanten opbouwen"

Verwante presentaties


Ads door Google