Download de presentatie
GepubliceerdJurgen Veenstra Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag
2
Figuur 6.2 De factoren die het gedrag beïnvloeden
3
Figuur 6.3 Invloed van de groep op de keuze van producten en merken
4
Initiator Gebruiker Beïnvloeder Koop-beslissingen Koper Beslisser
5
GEZINSLEVENCYCLUS LEVENSSTIJL
Jong Middelbare leeftijd Ouder LEVENSSTIJL Activiteiten Interesses Opinies Demografisch
6
% van de Europese bevolking
Types Karakteristieken 1. De traditionalist 2. De huiselijke figuur 3. Derationalist 4. De plezierzoeker 5. De strever 6. De trendsetter 18 14 23 17 15 13 Diep-geworteld gedrag specifiek voor een land. Zoekt warme relaties, in contact met sociale omgeving. Bereidheid om risico’s te nemen, wetenschap en technologie zullen de uitdagingen van de mensheid oplossen. Legt de nadruk op emotionele ervaringen. Gelooft in autonoom gedrag. Geeft de voorkeur aan niet-hiërarchisch sociale structuren en heeft liever spontaniteit dan formele procedures.
7
Figuur 6.4 De behoeftenhiërarchie van Maslow
8
Figuur 6.5 Vier soorten koopgedrag
9
Figuur 6.6 Het besluitvormingsproces van de koper
10
Figuur 6.7 Stappen tussen de afweging van de alternatieven en de koopbeslissing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.