Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Beleidsvoering naar groei
Lange termijn visie Impact op alle beleidsniveau’s
2
Beleidsplanning Waarom plannen? Lange termijn vs korte
Strategie vs tactiek Deelplannen gestuurd door marketingplan = continu proces
3
Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?
4
1.Visie Waar concurreren we? Hoe concurreren we?
Welke middelen zetten we in? Wat willen we bereiken?
5
Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?
2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving?
6
Wat kan er? ABCD analyse Zoektocht naar Kansen en mogelijke Valkuilen in de externe omgeving Afnemersanalyse : segmenten, behoefte, koopgedrag Bedrijfstakanalyse : DESPET en marktpotentieel Concurrentie : directe, indirecte, nieuwe Distributie en leveranciers
7
Wie zijn we? Zoeken naar sterktes en zwaktes tov onze voornaamste concurrenten Financieel : zelffinanciering, lenen, kapitaal Klantenkennis : klantenpyramide Personeel Productie O&O : differentiatie Marketing mix instrumenten : product, prijs, plaats en promotie
8
Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?
2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken
9
3.Kiezen Product:marktcombinatie opstellen
10
3.Kiezen(vervolg) Groeimogelijkheden nagaan
Verdiepen, opwaarderen, kruisverkoop en verbreden Productaanbod vernieuwen Nieuwe marktsegmenten aanboren Differentiatie Integratie
11
3.Kiezen(vervolg) Strategie bepalen :waardecreatie kost niche
differentiatie niche
12
3. Kiezen(vervolg) Doelstellingen vastleggen Omzet Winst Marktaandeel
Klanttevredenheid Normen
13
Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?
2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen
14
4.Uitvoeren Marketing mix elementen vanuit klantenstandpunt :
Klantwaarde Kost Kanaalkeuze Kommunicatie Waardeketen invullen Financieel plaatje uitwerken
15
Beleidstappenplan 1.Visie :waar wil je naar toe?
2.Begrijpen :ken jezelf en je omgeving? 3.Kiezen : keuze maken in doelgroep, positie en strategie om doel te bereiken 4.Uitvoeren :acties ondernemen 5.Controleren : doel bereikt? Terugkoppeling?
16
5.Controleren en bijsturen
Meten is weten Terugkoppelen naar fase 2 : begrijpen = zoeken naar oorzaken Bijsturen door verbeteren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.