De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU."— Transcript van de presentatie:

1 DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU

2 Hoger onderwijs is nog steeds de meest zinvolle investering Innovatie is nodig ook in het hoger onderwijs Zal technologie verandering brengen? En de student? Enkele conclusies… Schema 2

3 HOGER ONDERWIJS IS NOG STEEDS DE MEEST ZINVOLLE INVESTERING 3

4 Positive relationship between education and employment Percentage of 25-64 year-olds in employment, by level of education (2010)

5 Unemployment and the crisis Unemployment rates of 25-64 year-olds, by educational attainment level (2008, 2009 and 2010) Tertiary education (%) Below upper secondary education (%) Upper secondary and post-secondary non-tertiary (%) 5 Over 35% each year for the Slovak Republic

6 Relative earnings from employment By level of educational attainment for 25-64 year-olds, upper secondary = 100 (2010 or latest available year) 6

7 7 Tertiary-level attainment rate and labour productivity across countries

8 8

9 9 High-output systems are not necessarily very efficient in tapping on all talents

10 Gemiddelde jaarlijkse groei van bevolking met hoger-onderwijsniveau (1998-2008) %

11 INNOVATIE IS NODIG, OOK IN HET HOGER ONDERWIJS 11

12 12 Changing skill demand Source: Levy and Murnane, 2005 Mean task input as percentiles of the 1960 task distribution Economy-wide measures of routine and non-routine task input (US)

13 13 Critical skills for the most innovative jobs Likelihood (odds ratios) of reporting the following job requirements: people in the most innovative jobs vs. least innovative jobs Source: OECD, based on REFLEX and HEGESCO data

14 14 Maar onderwijs is zelf in geringe mate een innoverende sector Source: Paul (2007) Sector innovation index for process, instruments and tools

15 Levenslang leren nog steeds geen realiteit

16 ZAL TECHNOLOGIE VERANDERING BRENGEN? 16

17 Slow progress in educational technology: Evolution of educational patenting: number and percentage of all patents 17

18 Online enrolment now over 30% of total enrolment (US) “taking at least one online course” Allen & Seamon, 2011 18

19 Strategic importance of online education Allen & Seamon, 2011 19

20 Various modes of course delivery Allen & Seamon, 2011 20

21 Main MOOC provider networks The Tech, issue 132/34 of September 4, 2012 - http://tech.mit.edu/V132/PDF/N34.pdfhttp://tech.mit.edu/V132/PDF/N34.pdf 21

22 22

23 23

24 24

25 EN DE STUDENT? 25

26 Profiles of students with regard to Internet use OECD (2012) 26

27 Students are not yet well trained in effective educational use of ICT OECD, 2010 27

28 Three ‘urban myths’ – Learners as digital natives – Individual learning styles of students – Learners as autonomous self-educators Students are NOT the best managers of their own learning (Kirschner & Van Meriënboer, 2013) Pedagogy and powerful education environments are necessary Three urban myths in education 28

29 ENKELE CONCLUSIES… 29

30 Een hogeronderwijs-kwalificatie blijft individueel en maatschappelijk de meest zinvolle investering Weliswaar trager dan bv. in de onderzoeksfunctie zal technologie ook de onderwijsrealiteit aan universiteiten veranderen Universiteiten zullen zich door innovatie moeten aanpassen, en moeten daarbij het voortouw nemen, zoals ze zelf ook innovatie in andere sectoren met kennis aansturen 30 Conclusies

31 Open universiteiten zijn geen relicten uit een romantisch verleden, maar voorlopers en wijzen op veel punten de richting aan Naïef optimisme over zelfstandige leerders die online leren, is ongewettigd; nog meer dan vroeger zijn krachtige, goed ontworpen krachtige leeromgevingen met veel sturing en begeleiding noodzakelijk om succes te helpen realiseren. 31 Conclusies

32 Hartelijk dank! dirk.vandamme@oecd.org www.oecd.org/edu/ceri twitter @VanDammeEDU 32


Download ppt "DE UNIVERSITEIT VAN DE 21STE EEUW ZAL OPEN ZIJN OF NIET ZIJN Dirk Van Damme Head of the Innovation and Measuring Progress division – OECD/EDU."

Verwante presentaties


Ads door Google