Download de presentatie
1
Internationale marketing
Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing
2
Figuur 10.1 De drie niveaus van een product
Internationale marketing
3
Internationale marketing
Figuur 10.2 Een schaalverdeling van de overheersing van de verschillende elementen Internationale marketing
4
Tabel 10.1 Drie categorieën diensten
Internationale marketing
5
Figuur 10.3 De product/communicatiemix
Internationale marketing
6
Figuur 10.4 Merkbeslissingen
Internationale marketing
7
Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 1)
Internationale marketing
8
Tabel 10.2 Voor- en nadelen van de verschillende merkopties (deel 2)
Internationale marketing
9
Figuur 10.5 De drie merkopties
Internationale marketing
10
Figuur 10.6 Illustratie van cobranding en ingrediëntbranding
Internationale marketing
11
Tabel 10.3 Merken van zes multinationals in 67 landen
Internationale marketing
12
Figuur 10.7 Productinnovatie via internet
Internationale marketing
13
Internationale marketing
Figuur 10.8 Verschillende strategische houdingen ten opzichte van het milieu Internationale marketing
14
Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 1)
Internationale marketing
15
Figuur 10.9 Raamwerk voor internationale prijsstelling (deel 2)
Internationale marketing
16
Tabel 10.4 Prijsescalatie (een voorbeeld)
Internationale marketing
17
Figuur 10.10 Prijsstrategieën voor nieuwe producten
Internationale marketing
18
Internationale marketing
Tabel 10.5 Toename of afname (%) in de hoeveelheid verkochte producten nodig om de totale winstcontributie te handhaven Internationale marketing
19
Internationale marketing
Figuur Structurele factoren van gestandaardiseerde versus gedifferentieerde prijsstelling op Europese markten voor consumentengoederen Internationale marketing
20
Internationale marketing
Figuur Een classificering van internationale prijsstellingpraktijken Internationale marketing
21
Tabel 10.6 Mondiale prijscontracten: voor- en nadelen
Internationale marketing
22
Figuur 10.13 De ontwikkeling van prijzen in Europa
Internationale marketing
23
Internationale marketing
Tabel 10.7 Belastingeffect op hoge versus lage verrekenprijs op de netto-inkomsten (€) Internationale marketing
24
Figuur 10.14 Afhandelingsproces LC
Internationale marketing
25
Tabel 10.8 Een compleet overzicht van alle dertien Incoterms
Internationale marketing
26
Internationale marketing
Figuur Incoterms Internationale marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.