De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT."— Transcript van de presentatie:

1 MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT

2 Belinda Mulder Mail: B.m.t.mulder@hro.nlB.m.t.mulder@hro.nl GoogleTalk/MSN: belindahro@gmail.combelindahro@gmail.com Aanwezig: ma/di/wo/do Lokaal: 1.05

3 The basics Kwartalen Thema’s Module –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege

4 Hoorcollege Justien Marseille O.a. Trendanalyst Woensdag, 9 september Het 5e uur (12.05-12.55) E3.02.

5 Leerdoelen Je bent in staat om een actueel vraagstuk op het gebied van nieuwe media te plaatsen in de context van geschiedenis en te vertalen naar de toekomst. Kan werken met drie regelmatig toegepaste methoden voor trendanalyse: –Scenario’s –Forecasts –Backcasts

6 Deliverables Opdracht 1: Zoek zelf naar opkomende trends Opdracht 2: Trends uitwerken –2A: Ontwikkel vanuit een van je gevonden trends een scenariomodel –2B: Backcasting –2C: Forecasting –2D: Reflectie

7 Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot trends o Basis principes van trends: innovatiecurve Rogers o Doorspreken opdracht o Bestuderen modulewijzer o Voorbereiden volgende les o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 o Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) o Feedback op eerste foto’s o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 o Presentaties opdracht 1 o Thoerie behandelen o Uitleg opdracht 2A o opdracht 2A 4 o Feedback eerste resultaten 2A o Opdracht 2A 5 o Presentaties opdracht 2A o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2B o Opdracht 2B 6 o Feedback eerste resultaten 2B o Opdracht 2B 7 o Presntaties opdracht 2B o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2 o Opdracht 2C 8 o Feedback eerste resultaten 2C o Opdracht 2C en 2D afronden 9 o Inleveren opdracht 1 en 2 o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

8 Info? Modulewijzer –http://startpagina.cmd.hro.nlhttp://startpagina.cmd.hro.nl –Vakgroep Media en Creativiteit Werkboek

9 Trends?

10 Trend Trend = statistisch duidelijk aantoonbare verandering in gemeten gegevens betreffende de behoeftes, de verlangens of de waarden van consumenten. Dit houdt op wanneer status quo bereikt is. (samengestelde definitie van Pia Terstroet) http://www.trendslator.nl/portfolio/3-1.html#

11 Check it out! http://www.motivaction.nl/, http://www.motivaction.nl/159/Segmentatie/Signaleren- trends/Mentality_tm/http://www.motivaction.nl/ http://www.motivaction.nl/159/Segmentatie/Signaleren- trends/Mentality_tm/ http://trendslator.nl/ http://www.appletizer.nl/ http://www.trendslog.nl/ http://www.emotional-logic.co.uk/ http://trendwatching.com Early adaptors: http://swurdin.blogspot.com/ http://www.thesartorialist.blogspot.com/ http://www.fontanel.nl/

12 Huiswerk Lees de modulewijzer Lees het werkboek, trendanalyse –Tips verdelen en presentatie voorbereiden Opdracht 1

13

14 Let’s try it out! Maak zelf een abstractieladder/mindmap van micro naar mega. –De abstractieladder kun je toepassen om van micro naar megatrend te gaan. –Voorbeeld: hyves profiel (individu) > hyves (groep) > web 2.0 (user generated content) > digitalisering van de samenleving (mega trend)


Download ppt "MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT."

Verwante presentaties


Ads door Google