Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCasper Baert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Game design
2
Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.
3
Tweak regels verdubbel of halveer die waarde om het snelst naar de juiste waarde te komen.
4
Exponentiele functie doubling time = 70/groei% http://www.youtube.com/watch?v=LqcHG7QUK9k
5
Balance help http://www.jorisdormans.nl/machinations/wiki/index.php?title=StarCraft
6
Graphics en zelfs emotie kan je plannen GameHouse Confidential 6
7
http://www.youtube.com/watch?v=4LW-Lag_7EE
10
Nog een keer Artists check dit boek! 10
11
GameHouse Confidential 11
12
12
13
13
14
GameHouse Confidential 14
15
15
16
16
17
17
18
Level design
19
19 Things to think about Theme: What do I have to tell the player? Purpose: What would you like the player to experience? Abilities: What do I have to teach the player? Use your progression tabel!
20
20 Things to think about Duration –Who is my target audience? –Handheld/mobile or console? –Casual or hardcore? Choices –Which choices do I give the player? –How many choices do I give the player? –What is the pace at which I give the player these choices?
21
“A great game is a series of interesting and meaningful choices made by the player in pursuit of a clear and compelling goal.” Sid Meier
22
Pacing is het tempo waarmee de speler de beslissingen maakt. http://www.youtube.com/watch?v=5LScL4CWe5E 22
23
Pacing in Limbo http://www.youtube.com/watch?v=MT6isgc_nsI 23
24
Zorg er voor dat de speler zichzelf de schuld geeft van fouten. En niet de game
25
25 Readability Player
26
26 Readability Player
27
27 Readability Player
28
28 Gebruik building blocks 1.Clarity for the player 2.Clarity for the AI 3.Level creation speed
29
29 Zorg voor vormen die makkelijk te herkennen zijn. Zorg voor kleur die makkelijk te herkennen is. Plaats decals altijd op een type plek Of bv textures die juist afwijken Allemaal zodat de speller sneller en beter beslissingen kan maken Pacing …en dus in een flow kan komen
30
30
31
GameHouse Confidential 31
32
GameHouse Confidential 32
33
Pickups Pickups werken hezelfde als level onderdelen, bouw een patroon op –Beweging Het menselijk oog is ontwikkeld om bewegingen snel waar te nemen (mogelijk gevaar) –Contrast Lichter elementen zullen eerder opvallen en aandacht trekken. –Herkenbare elementen geometrische vormen + afwijkende vormen Textures of juist afwijkende textures. –Specifieke kleuren Cultureel kan het verschillen Check ook de natuur –Herkenbaar Heb ik dit soort dingen al vaker op gepakt? Is het iets wat ik prettig vind? –Detail = veel minder van belang. Ongeveer 2% van het menselijk zicht is echt scherp de rest vullen onze hersenen in GameHouse Confidential 33
37
Patronen werken Bouw een patroon op met standaarden (bouwblokken) leer de speler dit patroon pas dan kan je er van af wijken om –iets duidelijk te maken –de speler te verrassen –een nieuw element toe te voegen –… GameHouse Confidential 37
38
Patronen werken dus van nature 0 1 1 2 3 5 8 13 21 34 55 89 144 233 http://www.youtube.com/watch?v=ahXIMUkSXX0 https://www.youtube.com/watch?v=kkGeOWYOFoA
49
Symmetrie is ook een ‘patroon’
50
Symmetry = Health
51
Recognizable good feeling Good feeling want to play
52
Symmetry Proportions Balance Control balance control progress Control balance control difficulty
55
Symmetry = a pattern We are programmed to recognize patterns and feel good about it.
56
You can only change your course (pattern) … if you have one.
57
Give the player the idea or ability to recognize the pattern… And “out smart” the system
58
The proof of the pudding is in the eating. Or the next one
59
Requirements Naming convention – [ADP2013_yournames_your game title.doc] Executive pitch assignment 1 again on 1 A4 page –Title –Intro text that is descriptive of your game. Explain and spark interest –Platform –Genre –USP –Setting (story if applicable) –Game, goals and rewards –Highlites (optional) –SWOT analysis PLUS sketches or concept art of your building blocks –I need to see it and understand how the player will use it. –I need to see it and understand how they create a pattern.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.