Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdArthur Hendriks Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens
2
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Agenda website e-nieuwsbrief on line ticketing search engine marketing faq
3
Aandachtspunten Website
4
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Website ontwikkeling: fases Fase 1 (preproductie): –Studiefase: Technologiegraad Benodigde functionaliteit Ontsluiting van de catalogus –Oplossingen Overzicht van mogelijke oplossingen –Specificatie functionaliteiten Alle functionaliteiten worden beschreven tot in het detail.
5
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Websiteontwikkeling: budget Wat bepaalt het budget van een website –Statisch / Dynamisch Content management Custom –Uitgebreidheid van de modules / functionaliteiten –Integratie met backend-systemen –Presentatie van de agenda
6
Aandachtspunten e-nieuwsbrief
7
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Succesfactoren e-nieuwsbrief Contacten Opmaak Timing “Tool” Resultaat en re-actie
8
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing 1.Contacten 2.Berichten 3.Campagnes 4.Analyses 12 3 4 2003-4
9
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: contact beheer Aandachtpunten –manuele invoer –bulk import/export –integratie website –integratie back-end –groei (verrijking)
10
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: berichten opmaak Aandachtspunten –html/text –individualisering –sjablonen –archief –‘unsubscribe’ –dynamische opbouw
11
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: campaign management Aandachtspunten –datum –profiel –afzender
12
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: analyses (1) Aandachtspunten –resultaat ontvangen gelezen preview bouce –hard –soft –visueel –export
13
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: analyses (2) Aandachtspunten –tot op individu –conclusies –actie conclusie
14
Aandachtspunt on line ticketing
15
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Verschillende oplossingen Eenvoudig –on line reservatie off line afhandeling Koppeling commercieel pakket –bv. PASS (Prospecta) on line synchronisatie Ontwikkeling op maat –maximale afstelling on & off line integratie
16
Aandachtspunt Search Engine Marketing
17
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be SEO oftewel Search Engine Optimalisation Aandachtspunten –Sleutelwoorden keuze analyse/testen –Optimalisatie site meta-tags html Wat met dynamische e/o flash sites? –Registratie betalend / niet betalend zoekmachines / directories nationaal / internationaal direct / meta –Onderhoud Wat met garanties & budget?
18
vragen en antwoorden
19
(c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Een aantal mogelijke vragen... Vragen –Overweegt u een nieuwe site? Vertrekt u van een bestaande site (ervaring)? Vertekt u van “nul”? –Heeft u nood aan extra “on line communicatie tools”? Naast publieke website Naast e-nieuwsbrief –Geïntegreerde communicatie? Zijn uw verschillende kanalen op elkaar afgestemd? –on line –off line –mix –...
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.