De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens."— Transcript van de presentatie:

1 Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens

2 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Agenda  website  e-nieuwsbrief  on line ticketing  search engine marketing  faq

3 Aandachtspunten Website

4 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Website ontwikkeling: fases  Fase 1 (preproductie): –Studiefase: Technologiegraad Benodigde functionaliteit Ontsluiting van de catalogus –Oplossingen Overzicht van mogelijke oplossingen –Specificatie functionaliteiten Alle functionaliteiten worden beschreven tot in het detail.

5 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Websiteontwikkeling: budget  Wat bepaalt het budget van een website –Statisch / Dynamisch Content management Custom –Uitgebreidheid van de modules / functionaliteiten –Integratie met backend-systemen –Presentatie van de agenda

6 Aandachtspunten e-nieuwsbrief

7 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Succesfactoren e-nieuwsbrief  Contacten  Opmaak  Timing  “Tool”  Resultaat en re-actie

8 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing 1.Contacten 2.Berichten 3.Campagnes 4.Analyses 12 3 4 2003-4

9 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: contact beheer  Aandachtpunten –manuele invoer –bulk import/export –integratie website –integratie back-end –groei (verrijking)

10 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: berichten opmaak  Aandachtspunten –html/text –individualisering –sjablonen –archief –‘unsubscribe’ –dynamische opbouw

11 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: campaign management  Aandachtspunten –datum –profiel –afzender

12 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: analyses (1)  Aandachtspunten –resultaat ontvangen gelezen preview bouce –hard –soft –visueel –export

13 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be e-Mailing: analyses (2)  Aandachtspunten –tot op individu –conclusies –actie conclusie

14 Aandachtspunt on line ticketing

15 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Verschillende oplossingen  Eenvoudig –on line reservatie off line afhandeling  Koppeling commercieel pakket –bv. PASS (Prospecta) on line synchronisatie  Ontwikkeling op maat –maximale afstelling on & off line integratie

16 Aandachtspunt Search Engine Marketing

17 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be SEO oftewel Search Engine Optimalisation  Aandachtspunten –Sleutelwoorden keuze analyse/testen –Optimalisatie site meta-tags html Wat met dynamische e/o flash sites? –Registratie betalend / niet betalend zoekmachines / directories nationaal / internationaal direct / meta –Onderhoud  Wat met garanties & budget?

18 vragen en antwoorden

19 (c) kunstmaan dec2003 -- tim.wolfs@kunstmaan.be -- remi.maddens@kunstmaan.be Een aantal mogelijke vragen...  Vragen –Overweegt u een nieuwe site? Vertrekt u van een bestaande site (ervaring)? Vertekt u van “nul”? –Heeft u nood aan extra “on line communicatie tools”? Naast publieke website Naast e-nieuwsbrief –Geïntegreerde communicatie? Zijn uw verschillende kanalen op elkaar afgestemd? –on line –off line –mix –...


Download ppt "Dag van de CultuurCommunicatie Workshop websites en e-zines 1 december 2003 Tim Wolfs / Remi Maddens."

Verwante presentaties


Ads door Google