Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrederik Brouwer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Universiteit Maastricht en Leids Universitair Medisch Centrum
Longitudinaal en geconcentreerd communicatievaardigheidsonderwijs vergeleken Jan van Dalen, Ellen Kerkhofs, Bertha van Knippenberg-van den Berg, Ieta van den Hout, Albert Scherpbier en Cees van der Vleuten
2
Vraagstelling Hoe voeren studenten hun gesprekken met patiënten
tijdens de studie geneeskunde? verandert dat?
3
Deelnemende universiteiten
4
Onderwijsprogramma’s
Maastricht 1 2 3 4 5 6 Leiden
5
Vaardighedentoets Maastricht 1 2 3 4 5 6 Leiden
6
Vaardighedentoets 4 patiënten observator met criterialijst
en rapportcijfer - observatoren uit Leiden en Maastricht acteurs uit Leiden en Maastricht
7
Resultaat vaardighedentoets
Maastricht 30 40 50 60 70 80 1 2 3 4 5 6 Leiden
8
Resultaat vaardighedentoets
Maastricht 30 40 50 60 70 80 1 2 3 4 5 6 Leiden
9
Resultaat rapportcijfer
Maastricht 80 70 60 50 40 30 1 2 3 4 5 6 Leiden
10
Resultaat rapportcijfer
Maastricht 80 70 60 50 40 30 1 2 3 4 5 6 Leiden
11
Conclusies Gemeten met de MAAS-Globaal
leidt een continu onderwijsprogramma tot betere gespreksvaardigheden dan een verspreid, geconcentreerd programma Gemeten met rapportcijfer verdwijnt dit verschil als training ophoudt
12
Conclusies Gespreksvaardigheden nemen niet spontaan toe tijdens co-schappen Toename in gespreksvaardigheden door: introductie in co-schappen, in combinatie met training tijdens co-schappen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.