Download de presentatie
1
Presentatie Project Cronus Welkom
Projectgroep: DeMialmari Sprekers: Dennis Westhuis Michael van den Born Mark Schuurman
2
Inleiding Voorstellen Aanpak Problemen Aanleiding
Probleem Navision geïmplementeerd vorig project ERP module Beheerorganisatie inrichten op defined niveau Service catalogus aanbiedingen
3
Structuur presentatie
Service Catalogus Pakket selectie Inrichten beheerprocessen Navision Adviesrapport rechten
4
Services Catalogus Wat is het? Tijdsblokken Serviceaanbiedingen
5
Klantdiensten 10 klantdiensten Specificatie catalogus
6
Basisdienst 8 basisdiensten Ondersteuning klantdiensten
Specificatie catalogus
7
Risicoanalyse Wat is het? Impact Kans Maatregelen
8
Capaciteitsplanning Belasting basisdienst Soort basisdienst Belasting
Netwerkdiensten KB per jaar Databasediensten 8400 schijf I/O’s per jaar Printerdiensten 2800 printregels per jaar 8400 vellen A4 per jaar Werkplekdiensten 1 werkplek Elektriciteitsvoorziening 26880 KWh per jaar Huisvesting 25 M2 voor ICT-dienstverlener Serverdiensten CPU-seconden per jaar Ondersteuningsdiensten 280 uur gebruikersondersteuning per jaar Onderhoudsdiensten 112 uur applicatieonderhoud per jaar
9
Serviceaanbiedingen Beschikbaarheidpercentage Kosten
Kostentoerekening in euro Indirecte kosten Training/cursussen aanmaken 2,5 2,6 3,0 3,5 Training/cursussen bewerken 1,5 1,7 4,0 Inschrijven cursist 3,6 3,8 4,1 Uitschrijven cursist 1,6 2,0 Bewerken cursist 1,2 Roosters afdrukken personen 1,0 1,3 Roosters afdrukken lokalen 1,8 2,2 2,4 Factuur afdrukken Diploma opmaken 2,9 Raadplegen cursussen 2,8 3,2 Totaal 20.200 22.700 26.600 27.600 nulaanbod Aanbod 1 Aanbod 2 Aanbod 3 blok A blok B Beschikbaarheid Aantal storingen per jaar 6 4 5 3 Maximale storingsduur Beschikbaarheidpercentage 98,00% 98,50% 98,60% 98,90% 99,10% 99,60% 99,50% 99,90%
10
Pakket selectie Ondersteuning processen Eisen en wensen pakket
Betrouwbaar/stabiel Gebruiksvriendelijk Integreerbaar in huidige omgeving Technische eisen
11
Leverancier Keuze leverancier Expert Desk HP Openview
Remedy Expert desk Topdesk Quism Peregrine service center CA unicenter Expert Desk
12
Inrichten beheerprocessen
13
Inrichten beheerprocessen
Incident Management Aannemen & Registreren. Classificeren. Matchen. Analyse & Diagnose. Oplossen & herstel. Afsluiten.
14
Inrichten beheerprocessen
Probleembeheer Identificatie en registratie Classificatie en allocatie Onderzoek en diagnose
15
Inrichten beheerprocessen
Probleembeheer Error identificatie en registratie Onderzoek naar oplossing Vastleggen van de gekozen oplossing Evaluatie/review problem
16
Inrichten beheerprocessen
Configuratiebeheer Opname in CMDB
17
Inrichten beheerprocessen
Wijzigingsbeheer Registeren. Accepteren. Classificeren. Plannen. Coördineren. Evalueren.
18
Demonstratie cursusmodule
1 moment a.u.b…
19
Slot Vragen? Antwoord op inleiding:
Probleem Navision geïmplementeerd vorig project ERP module Beheerorganisatie inrichten Service catalogus
20
Einde Bedankt voor uw aandacht. Graag tot de volgende keer!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.