Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelissa Koster Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Dienst ICT, GIS en communicatie1 GEMEENTE TERVUREN Uitrol nieuwe emailomgeving Tervuren
2
Dienst ICT, GIS en communicatie2 GEMEENTE TERVUREN Situering: 1999: 1 emailadres via modem 2001: aansluiting VERA 2005: ongeveer 210 emailadressen in gebruik Hoofdzakelijk rechtstreeks via pop, gedeeltelijk (onderwijs, thuiswerkers, …) via popssl Alle mail komt via basispakket ‘Outlook Express’
3
Dienst ICT, GIS en communicatie3 GEMEENTE TERVUREN Situering: Vraag voor gedeelde agenda’s zeer hoog Problemen met medewerkers werkzaam op verschillende locaties Problemen met ‘verdwijnende’ archieven op computers, … Logisch besluit: dringend nood aan eigen (Exchange) server met daarbij overschakeling van Outlook Express naar Outlook
4
Dienst ICT, GIS en communicatie4 GEMEENTE TERVUREN Struikelsteen: TCO is zeer hoog (aankoop, licenties, onderhoud, back-up, enz …) Aanlokkelijk voorstel vanuit VERA Resultaat: pilootgemeente
5
Dienst ICT, GIS en communicatie5 GEMEENTE TERVUREN Ervaringen: Moeizame beginfase (inherent aan piloot?) Verwachting van onze dienst zeer hoog: de introductie van een Exchange server niet te hoeven doen Focus bij VERA lag voornamelijk op ‘Agendaweb’ (toegang tot mail, taken, agenda via website)
6
Dienst ICT, GIS en communicatie6 GEMEENTE TERVUREN Resultaat: Een aantal ‘onverwachte’ doch uiteindelijk logische problemen -Outlook Express is op alle pc’s zonder probleem gelijk -Verrassing grote verschillen in de werking van de aangeboden dienst met de bij ons geïnstalleerde versies Outlook 2000, 2002 en 2003
7
Dienst ICT, GIS en communicatie7 GEMEENTE TERVUREN Resultaat: -gigantische lokale archieven die niet probleemloos over te brengen zijn
8
Dienst ICT, GIS en communicatie8 GEMEENTE TERVUREN Resultaat: Mogelijke zwakheden in Bilanverbinding onmiddellijk uitvergroot Ontbreken (voorlopig) van adresserver is belangrijk obstakel
9
Dienst ICT, GIS en communicatie9 GEMEENTE TERVUREN Besluit: Betere voorbereiding was noodzakelijk Hoe toepassen? Nadruk op ‘Agendaweb’ (webtoepassing) of Outlook? Tervuren maakte als keuze om binnen de administratie gebruik te maken van Outlook; agendaweb zien we als nuttig voor thuisgebruik Deze keuze is voor een stuk historisch bepaald; per gebruiker worden de nodige accounts geïnstalleerd, er werd niet gekozen voor groepen Uiteraard waren we pilootgemeente. M.a.w. waren
10
Dienst ICT, GIS en communicatie10 GEMEENTE TERVUREN
11
Dienst ICT, GIS en communicatie11 GEMEENTE TERVUREN
12
Dienst ICT, GIS en communicatie12 GEMEENTE TERVUREN Besluit: Combinatie ‘Agendaweb’ en Outlook fantastisch gereedschap Eventuele kost upgrade Outlook Opleiding Minpunt af en toe nog kleine problemen, gebrek aan ‘adresserver’ Opgelost in nieuwe release?
13
Dienst ICT, GIS en communicatie13 GEMEENTE TERVUREN
14
Dienst ICT, GIS en communicatie14 GEMEENTE TERVUREN
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.