Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKoenraad Jonker Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
2
Structuur hoofdstuk 3
3
pr = impressiemanagement
= imago- of reputatiemanagement pr ván sport versus pr dóór sport interne pr versus externe pr corporate-pr versus marketing-pr stakeholders = relatiegroepen = publieksgroepen
5
SPORT ALS PLATFORM VOOR RELATIEMARKETING
van transactiemarketing naar relatiemarketing corporate sporthospitality sportbelevenissen de sfeer van de sportomgeving sport- en cultuurbelevenissen via citymarketing actieve sporthospitality eigen media
7
PUBLICITEIT IN DE SPORT
publiciteit: spontane vermelding in de redactionele context van massamedia (geen controle over de inhoud) publiciteit versus reclame in de sport reclame: volledige controle over de inhoud van de boodschap publiciteit versus voorlichting publiciteit free !
9
Genereren van positieve publiciteit:
een pushbenadering een pullbenadering Kenmerken van publiciteit: organisatie – boodschap – ontvanger een sportissue
10
Belangstelling van een medium voor een interview
Interviewvormen: telefonisch interview geschreven interview radio-interview televisie-interview
11
De pushbenadering van publiciteit:
persbericht communiqué persconferentie sportpersmap inzet eigen media
12
CRISISCOMMUNICATIE IN DE SPORT
overshooting: zowel in goede als in kwade dagen de sportcrisis pré-crisiscommunicatie = preventief curatieve crisiscommunicatie
15
MERCHANDISING IN DE SPORT Speciaal geval van actiecommunicatie
omschrijving groei inspelen op emotionele verbondenheid en persoonlijke betrokkenheid 2 vraagstukken: - overmerchandising ? - al dan niet outsourcen ?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.