Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChrista Kok Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende leren: De diverse stappen van het mediaplanningsproces De technische aspecten van de mediadoelstellingen, zoals frequentie, bereik, gewicht, continuïteit en kosten Criteria voor het samenstellen van de mediamix De voor- en nadelen van de verschillende reclamemedia Criteria voor mediaplanning Het belang van de mediacontext voor de reclame-effectiviteit
2
OHT 8.2 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Stappen in het planningsproces
3
OHT 8.3 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediadoelstellingen
4
OHT 8.4 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclamefrequentie en effectiviteit: het tweefactorenmodel
5
OHT 8.5 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De ß-coëfficiëntanalyse van Morgenzstern
6
OHT 8.6 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De ß-coëfficiëntanalyse: blootstelling en memorisatie
7
OHT 8.7 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 ß-coëfficiënten voor diverse media
8
OHT 8.8 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 De relatie tussen blootstelling en memorisatie voor diverse media
9
OHT 8.9 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Aantal contacten voor diverse media
10
OHT 8.10 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
11
OHT 8.11 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
12
OHT 8.12 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Bruto- en nettobereik
13
OHT 8.13 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Bereik en effectief bereik
14
OHT 8.14 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Brutobereik, OTS en effectief bereik: voorbeeld Totale omvang doelgroep: 10 miljoen Totaal bereik krant: 18 miljoen Bruikbaar bereik krant: 5 miljoen Distributie van het bereik, gerelateerd aan de blootstellingsfrequentie: Campagnebereik: 5 miljoen (vijftig procent van de doelgroep) Gewicht campagne: 238 GRP’s or 221 ERP’s OTS = 4,76
15
OHT 8.15 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een continu rooster
16
OHT 8.16 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een pulsrooster
17
OHT 8.17 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Een concentratierooster
18
OHT 8.18 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Cost per thousand (CPT)
19
OHT 8.19 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Cost per thousand: voorbeeld
20
OHT 8.20 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame-investeringen in verschillende mediatypen
21
OHT 8.21 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
22
OHT 8.22 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Criteria voor de mediamix
23
OHT 8.23 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Selectiviteit van het medium: voorbeeld Gebaseerd op: IP Peaktime (2002), Television 2002. European Key Factors. Neuilly-sur-Seine, Cedex, Brussel: IP.
24
OHT 8.24 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
25
OHT 8.25 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
26
OHT 8.26 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
27
OHT 8.27 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
28
OHT 8.28 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
29
OHT 8.29 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
30
OHT 8.30 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
31
OHT 8.31 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
32
OHT 8.32 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
33
OHT 8.33 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
34
OHT 8.34 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
35
OHT 8.35 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
36
OHT 8.36 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.