Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdElisabeth Goossens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Competentiedoelen de algemene kenmerken van business-to-businessmarkten beschrijven de unieke kenmerken van de zakelijke vraag uitleggen beschrijven hoe de zakelijke markt in categorieën wordt ingedeeld de koopsituatie op de zakelijke markt uitleggen en de kopers op die markt beschrijven de rollen van het inkoopcentrum op de zakelijke markt uitleggen de fasen in het koopbeslissingsproces van bedrijven beschrijven de steeds belangrijker wordende rol van B2B e-commerce begrijpen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
2
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
De zakelijke markt Kenmerken die het verschil maken op de zakelijke markt Meerdere kopers Aantal klanten Omvang van de aankopen Geografische concentratie Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
3
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
4
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Business-to-businessvraag Afgeleide vraag Inelastische vraag Fluctuerende vraag Gekoppelde vraag Soorten business-to-businessmarkten Producenten Wederverkopers Organisaties Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
5
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
6
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
7
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
De aard van het kopen op de zakelijke markt De koopsituatie routinematige heraankoop gewijzigde heraankoop nieuwe aankoop Beroepsinkoper Inkoopcentrum (DMU) Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
8
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
9
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Koopbeslissingsproces van bedrijven stap 1: probleem onderkennen stap 2: informatie zoeken stap 3: alternatieven beoordelen stap 4: product en leverancier kiezen stap 5: aankoop evalueren Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
10
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
11
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Business-to-business e-commerce Intranet, internet en private exchanges Bedreigingen van de veiligheid firewalls versleutelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.