Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHelena Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Flight Gear Multiplayer Engine Project Jeroen Boogaard & Leon Otte http://www.kbs.twi.tudelft.nl/People/Students/J.A.Boogaard/mpe.htm
2
Hoofdpunten presentatie Flight simulators Multiplayer mogelijkheden Client/Server Doelstellingen Flight Gear Beslissingen Resultaten en conclusies
3
3 Geschikte flight simulator goede controle realistisch kan het vliegverkeer regelen en 'kunstmatige' spelers toevoegen ondersteunt het loggen van data kan worden aangepast en uitgebreid ondersteuning van meedere spelers
4
Multiplayer mogelijkheden Split screen Head-to-head Peer-to-peer Client/Server
6
Multiplayer aspecten Positie uitwisseling Waarnemingsbereik Predictie Log functies
7
Doelstellingen onderzoek naar de mogelijkheden functioneel ontwerp prototype ontwikkelen en implementeren testen
8
Eigenschappen Flight Gear open source realistisch basis voor onderzoek en ontwikkeling modulaire structuur gebaseerd op OpenGL platform onafhankelijk
11
Flight Gear libraries
12
Ontwerp Multi Player Engine (MPE) Beredenering genomen beslissingen –Server-Client vs Peer-to-Peer –UDP vs TCP –Endian handling Systeemcomponenten Onze netwerkprotocollen
13
Client/Server vs Peer to Peer Eigenschappen C/S Totale controle over het netwerkverkeer tussen clients Vereist veel bandbreedte Zwak punt in het systeem Snelle synchronisatie met clients Ondersteunt meer gelijktijdige spelers Eigenschappen P2P Automatische netwerkbelasting spreiding Snel op te zetten Moeilijke protocols Ernstige ‘sync’ issues bij meer dan 5 spelers
14
Verbindingsloos (UDP) vs verbindingsgericht (TCP) Eigenschappen UDP Onbetrouwbare verbinding Logisch een brief Kleine datapakketjes Precieze verzend- instructies Veel eigen initiatief Eigenschappen TCP Betrouwbare verbinding Logisch een datastroom Makkelijk te routeren door firewall Grote datapakketten Weet niet precies wanneer pakketten verzonden worden
15
Endian Handling Little EndianBig Endian
16
Systeemcomponenten socket data buffer client handler server handler confirmation handler
18
Network Protocol
19
Resultaten en conclusies libraries minder geschikt dan verwacht veel aanpassingen nodig portable geschikt ontwerp bruikbaar en uitbreidbaar prototype
20
Mogelijke uitbreidingen cross compatibility tussen MPE versies ondersteuning van verschillende flight gear een gemeenschappelijk weermodel collision detection van vliegtuigen een uitgebreidere foutafhandeling
21
Einde
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.