Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLieven Kok Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Software Technologieproject 3 Joanna Daudt Jan Heijnsdijk Koen Langendoen Hanneke Siegers Sebastiaan de Vlaam
2
Doelen leren ontwerpen en programmeren van software voor embedded systems toepassen van kennis uit het 1e jaar OO programmeren OS concepten aanleren groepsvaardigheden plannen vergaderen
3
Stappen Teller Opdracht: ontwikkel programmatuur om afgelegde afstand te meten Gegeven: LART systeem bestaande uit: embedded processor versnellingsmeter beeldscherm
4
Werkwijze groepen van 6 studenten 1 tutor per groep overleg/training: 1 x per week roulerende rollen (voorzitter, notulist) programmeren: 2 x per week inhoudelijke assistentie (Sebastiaan of Koen)
5
Fasering weekfasewoensdagdonderdagvrijdag 45analysekick-offspecificatie 46 ontwerp OS-intro 47ontwerp 48 imple- mentatie feedback 49 50programmatuur 51afrondingwedstrijdeindverslag
6
Beoordeling peerreview tutor 2 cijfer = procescijfer + productcijfer individueelgroep specif+ontwerp code present+verslag [25%] [50%] [25%]
7
6 groepen 5 werkende(?) producten C-code: 303 – 768 regels slechte kwaliteit weinig/geen signaalverw. cijfers: 6 – 7,0 – 8 Resultaten 36 studenten 2 meelifters 1x gestopt 1x onvoldoende cijfers: 4 – 7,0 – 9 eindcijfers (28x): 6 – 6,9 – 8
8
Ervaringen Studenten (enquetes) + leuk, “veel geleerd!”, feedback docent – vage opdracht, te weining LARTs Docenten, tutoren + groepsvaardigheden flink verbeterd – weinig eigen initiatief (aanreiken ipv opzoeken) – aansluiting 1 e jaar – programmeervaardigheden in C – taakvedeling studenten leren andere dingen
9
Aanbevelingen formule handhaven groepsvergaderingen (tutor) plenaire feedback (docent) vak-inhoudelijk beter aansturen meer/concretere tussenresultaten? individuele beoordeling (tentamen)? anders?
10
Mijn mening projectonderwijs is leuk, maar niet efficient
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.