Download de presentatie
GepubliceerdJoannes Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
Media en creativiteit Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
2
Elske Revelman de Vries
Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10
3
Even voorstellen www.revelmandevries.nl
4
Voorstel rondje Geheim opschrijven, ik lees voor en studenten raden van wie het geheim is.
5
The basics Kwartalen Thema’s Trends research Module 10 weken, 5 lessen
Organiseren zonder organisaties Privacy, reputation and control Virtual democracy Module 10 weken, 5 lessen Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren Hoorcollege:
6
Module 1 Trends Research
Opdracht 1 Signaleren Opdracht 2 Analyseren Opdracht 3 Visionboard Opdracht 4 Scenariomodel en product van de toekomst
7
Regels? Eten/drinken Computers uit/dicht Kom op tijd
8
MEDMC3 Trends research Signaleren van ontwikkelingen
Signalen analyseren en benoemen Product bedenken voor de toekomst
9
Cognitieve dissonantie
een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Textueel
16
Hersenen Bewegen Voelen Denken
Je ogen registreren, je hersenen verwerken de informatie middels stroomstootjes door dendrieten met vele vertakkingen.
17
linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal.
Rechter hersenhelft bedenken van nieuwe dingen, muziek en andere kunstzinnige zaken Awarene test Hypnose Huisje? Klein-groot linker hersenhelft: oplossen van problemen, rekenen en taal.
18
Cognitieve dissonantie
een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het brein laat zulke waarnemingen liever links liggen waardoor je de neiging hebt iets nieuws, onherkenbaars niet op te merken. Je ziet wat je verwacht, wat je wil zien.
19
Signaleren van ontwikkelingen
Hypes Trends Tijdgeest
20
MEDMC3 Trends research Hypes aanwijsbaar, kort, individueel, emotioneel Trends concepten, clusters van veranderingen, verzameling hypes Tijdgeest paradigma’s, lange termijn, dat wat we normaal vinden en waarvan we denken dat het nooit zal veranderen
21
hype
22
Eten is gezond en overvloedig aanwezig
trend
23
Vroeger was dit anders, bestond er honger.
tijdgeest Vroeger was dit anders, bestond er honger.
27
Rogers
28
Opdrachten Opdracht 1 Signaleren individueel
Opdracht 2 Analyseren team Opdracht 3 Visionboard individueel Opdracht 4 scenariomodel team
29
Beoordeling Opdracht 1 voldoende (10) of onvoldoende (1)
Opdracht 2 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 3 beoordeling schaal 1 tot 10 Opdracht 4 beoordeling schaal 1 tot 10
30
weekoverzicht 1 Inleiding tot de module Uitleg en theorie opdracht 1
Onderwerp in de werkcolleges Huiswerk voor het volgende werkcollege 1 Inleiding tot de module Uitleg en theorie opdracht 1 Bestudeer de modulewijzer Maak opdracht 1 2 Feedback opdracht 1 Uitleg en theorie opdracht 2A en 2B Werken aan opdracht 2A Maak opdracht 2A af Maak opdracht 2B 3 Presentaties opdracht 1 en 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Werken aan opdracht 3 Maak opdracht 3 4 Presentaties opdracht 3 Uitleg en theorie opdracht 4 Maak opdracht 4 5 Presentaties opdracht 4 Inleveren van het eind document in de vorm van een PowerPoint presentatie met opdracht 1, 2, 3 en 4.
31
The streets find its own use for technology
Opdracht 1, signaleren The streets find its own use for technology Quote from William Ford Gibson 15 foto’s maken cognitieve dissonantie
32
Toetsing 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2
Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden
33
Huiswerk Bestudeer de modulewijzer
Maak opdracht 1 15 foto’s maken cognitieve dissonantie 15 foto’s uitgeprint mee naar les 2 Onderwerpen zijn gevarieerd Geef per foto antwoord op de vragen: wat viel je op wat heeft het met communicatie/nieuwe media te maken? Maak ook een Power Point Presentatie met de 15 foto’s en de antwoorden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.